S desne strane Beton hala, s leve Austrougari: Evo zbog čega Ušće nije oduvek bilo simbol Beograda
Prestonica u očima istorije
Leva obala Save do Prvog svetskog rata bila je u inostranstvu kojim je gazdovala Austrougarska, pa je tako između dva rata bila neinteresantna, prepuna baruština obraslih trskom.
U palati Albanija, ODVIJALA se možda i NAJKRVAVIJA borba PRSA U PRSA davne 1944. godine
DA LI ZNATE: Šta znači naziv „Dorćol“ – jedno od najčuvenijih beogradskih naselja?
Tek tridesetih godina prošlog veka osnovano je Društvo ljubitelja Save, a budući da je otvoren most Kralja Aleksandra, ova oblast je bila znatno prijemčivija Beograđanima. Ispred mosta, prema Ušću, nalazilo se i kupalište Nica.
Sa desne strane reke podizana je današnja Beton hala, jer je postalo neophodno da pristanište dobije adekvatan magacinski prostor, a sama rečna obala dobila je novi izgled, jer je tada Sava "izgurana" nekoliko desetina metara dalje od Karađorđeve ulice koja je često plavila kada voda nadođe.
Beogradski aerodrom, koga su potonji stanovnici prozvali "starim", tada se nalazio na centralnoj zoni današnjrg Novog Beograda, a desetine putničkih, međunarodnih letova svakodnevno su saobraćale ka Beogradskoj prestonici i iza nje.
Sajam, koji je takođe poneo epitet "stari", otvoren je 1937. godine, a tokom naredne dve bio je ekonomski centar tadašnje držav, sa nezaboravnim Jesenjim i Prolećnim sajmom, kao i Salonom automobila i vazduhoplovnom službom.
Od beogradske lepotice do KUĆE DUHOVA: U srcu grada već decenijama propada nekada najlepše zdanje
Ova gradska vreva i talasi optimizma lagano su bivali sve tiši na samom kraju tridesetih. Tada je prvo Nemačka napala Poljsku 1939. godine, a još nepune dve godine Beograđani su se nadali da će sjajsa početka treće decenije 20. veka biti povraćen, sve dok ih nisu demantovali bombarderi 6. aprila 1941. godine.