SVUDA ZA MANJE OD POLA SATA: Vesić otkrio kako izgleda treća linija metroa koja povezuje Novi Beograd i Banjicu (FOTO)
Linija će imati 21 stanicu. kreće iz Surčinske ulice, a završava na Paunovom bregu
Zamenik gradonačelnika Beograda, Goran Vesić, predsedavao je danas Radnoj grupi za izgradnju beogradskog metroa, koja je razmatrala rešenja i konceptualni dizajn treće linije metroa.
"PROTIV SKRAĆENJA RADNOG VREMENA" Vesić: Zašto Beograd da ispašta zbog kršenja mera na Kopaoniku?
Beograđanka pozvala taksi nakon testiranja, pa doživela ŠOK! Evo da li smeju da vas odbiju ako imate koronu
Burna noć u Beogradu: U šest udesa sedam povređenih, pune ruke posla za lekare Hitne pomoći
Sastanku su prisustvovali glavni gradski urbanista Marko Stojčić, pomoćnik gradonačelnika Andreja Mladenović, gradski sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević i direktor JKP "Beogradski metro i voz", Stanko Kantar.
Vesić je podsetio da se znaju trase prve dve linije metroa, a da se uporedo radi na rešenjima i konceptualnom dizajnu treće linije.
- Treća linija beogradskog metroa treba da poveže Novi Beograd i Banjicu. Linija će imati 21 stanicu: Surčinska ulica, Blok 61, Gandijeva, IMT, Blok 42, Arena, Ušće, Pristanište, Trg republike, Narodna skupština, Manjež, Višegradska, Prokop, Autokomanda, Vitanovačka, TC "Stadion", naselja Braća Jerković i Stepa Stepanović, Trošarina, Banjica i trolejbuska okretnica na Paunovom bregu - naveo je Vesić.
Istakao je da je predviđeno vreme vožnje od prve do poslednje stanice treće linije 34 minuta.
- Treća linija će imati ukrštanje sa prvom linijom na Trgu republike, a sa drugom linijom kod parka Manjež. Sa trećom linijom ćemo u potpunosti zaokružiti sistem beogradskog metroa, a Beograd će konačno dobiti uređen javni prevoz po uzoru na svetske metropole - ukazao je Vesić.
Dodao je da je razmatrana mogućnost povezivanja druge i treće linije metroa u Zemunu.
- Ta deonica bi uključila samo nekoliko kilometara i taj predlog je dat na razmatranje projektantu u ovom poslu, kompaniji "Ežis". Prema tom predlogu, treća linija bi ustvari počinjala tamo gde se završava druga linija. Takvu situaciju imamo u Mirijevu, gde se završavaju prva i druga linija. To rešenje bi dodatno olakšalo funkcionisanje stanovništva - kaže zamenik gradonačelnika Beograda.
- Takođe smo uputili dopis Ministarstvu kulture da se stanica na Savkom trgu iskoristi i za izložbeni prostor Muzeja istorije Srbije, koji će biti smešten u bivšu zgradu železničke stanice - napomenuo je Vesić.
Kaže da je ideja da cela stanica bude dizajnirana u skladu sa ambijentom gde se nalazi. U maju će, dodaje, biti raspisan konkurs za idejno arhitektonsko rešenje prvih 17 stanica beogradskog metroa.
- Pozvaćemo naše arhitekte s ciljem da svaka stanica bude drugačije dizajnirana, da oslikava taj deo grada ili neki detalj iz istorije Srbije i Beograda - ukazao je Vesić, i podsetio da prva linija kreće da se radi u novembru ove godine, a da se njen završetak očekuje do 2028. godine.
- Druga linija će početi da se radi 2023. godine i biće završena do 2030. godine. U periodu između 2027. i 2030. godine očekujemo početak izgradnje i treće linije beogradskog metroa - najavio je zamenik gradonačelnika.