СВУДА ЗА МАЊЕ ОД ПОЛА САТА: Весић открио како изгледа трећа линија метроа која повезује Нови Београд и Бањицу (ФОТО)
Линија ће имати 21 станицу. креће из Сурчинске улице, а завршава на Пауновом брегу
Заменик градоначелника Београда, Горан Весић, председавао је данас Радној групи за изградњу београдског метроа, која је разматрала решења и концептуални дизајн треће линије метроа.
"ПРОТИВ СКРАЋЕЊА РАДНОГ ВРЕМЕНА" Весић: Зашто Београд да испашта због кршења мера на Копаонику?
Београђанка позвала такси након тестирања, па доживела ШОК! Ево да ли смеју да вас одбију ако имате корону
Бурна ноћ у Београду: У шест удеса седам повређених, пуне руке посла за лекаре Хитне помоћи
Састанку су присуствовали главни градски урбаниста Марко Стојчић, помоћник градоначелника Андреја Младеновић, градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић и директор ЈКП "Београдски метро и воз", Станко Кантар.
Весић је подсетио да се знају трасе прве две линије метроа, а да се упоредо ради на решењима и концептуалном дизајну треће линије.
- Трећа линија београдског метроа треба да повеже Нови Београд и Бањицу. Линија ће имати 21 станицу: Сурчинска улица, Блок 61, Гандијева, ИМТ, Блок 42, Арена, Ушће, Пристаниште, Трг републике, Народна скупштина, Мањеж, Вишеградска, Прокоп, Аутокоманда, Витановачка, ТЦ "Стадион", насеља Браћа Јерковић и Степа Степановић, Трошарина, Бањица и тролејбуска окретница на Пауновом брегу - навео је Весић.
Истакао је да је предвиђено време вожње од прве до последње станице треће линије 34 минута.
- Трећа линија ће имати укрштање са првом линијом на Тргу републике, а са другом линијом код парка Мањеж. Са трећом линијом ћемо у потпуности заокружити систем београдског метроа, а Београд ће коначно добити уређен јавни превоз по узору на светске метрополе - указао је Весић.
Додао је да је разматрана могућност повезивања друге и треће линије метроа у Земуну.
- Та деоница би укључила само неколико километара и тај предлог је дат на разматрање пројектанту у овом послу, компанији "Ежис". Према том предлогу, трећа линија би уствари почињала тамо где се завршава друга линија. Такву ситуацију имамо у Миријеву, где се завршавају прва и друга линија. То решење би додатно олакшало функционисање становништва - каже заменик градоначелника Београда.
- Такође смо упутили допис Министарству културе да се станица на Савком тргу искористи и за изложбени простор Музеја историје Србије, који ће бити смештен у бившу зграду железничке станице - напоменуо је Весић.
Каже да је идеја да цела станица буде дизајнирана у складу са амбијентом где се налази. У мају ће, додаје, бити расписан конкурс за идејно архитектонско решење првих 17 станица београдског метроа.
- Позваћемо наше архитекте с циљем да свака станица буде другачије дизајнирана, да осликава тај део града или неки детаљ из историје Србије и Београда - указао је Весић, и подсетио да прва линија креће да се ради у новембру ове године, а да се њен завршетак очекује до 2028. године.
- Друга линија ће почети да се ради 2023. године и биће завршена до 2030. године. У периоду између 2027. и 2030. године очекујемо почетак изградње и треће линије београдског метроа - најавио је заменик градоначелника.