Zašto vozimo pod dejstvom ALKOHOLA: Statistika pokazala poražavajuće rezultate
Skoro svaki drugi vozač seda za volan u alkoholisaniom stanju
Statistika u kojoj je učestvovalo 16.000 vozača ,dala je poražavajiće rezultate. Svaki deseti vozač priznaje da je upravljao vozilom pod dejstvom alkohola, a neki to čine čak gotovo svakog dana. Nažalost crne brojke potvrđuju zvanično istraživanje MUP-a. Agencija za bezbednost saobraćaja prema kojem je psihofizičko stanje vozača, odnos pre svega dejstva alkohola. Treći najčešći uzrok saobraćajnih nesreća sa poginulima od 2011. do 2015. godine. U tom periodu vozači su pod dejstvom alkohola izazvali ukupno 296 tragičnih udesa.
Čak trećina nesavesnih vozača smatra da dobro upravlja vozilom i pod dejstvom alkohola, dok isto toliko njih ni ne razmišlja o uzrocima i posledicama svoje bahatosti. Ko nije svestan rizičnosti takvog ponašanja, mogao bi da se zagleda u naslov ovog teksta, i statistički podatak koji je poražavajuć.
Sličnu akciju ima Agencija za bezbednost saobraćaja čiji predstavnici dele građanima takozvane pijane naočare, koje simuliraju određen stepen alkoholisanog stanja. Jasmina Milošević v.d. direktorke ove agencije ističe da ljudi nisu svesni koliko je opasno voziti pod dejstvom alkohola. Naš zadatak je da prevencijom i kaznenom politikom smanjimo broj alkoholisanih vozača na ulici. Zato pored pijanih naočara,delimo građanima upozoravajuće flajere i jedinstvene alkometre,koji samo pokazuju koji dokazuju da li je u dahu prisutan alkohol ili ne - ističe Milošević.
NESREĆA NA KANAREVOM BRDU: Automobil naleteo na pešaka, muškarac teško povređen
Kako ističe, mnogima je i dalje normalno da piju i voze. Istraživanje je pokazalo da su najrizičniji mladi i traktoristi i zato smo kampanju usmerili ka njima. Mladi najčešće voze pod dejstvom alkohola kad se vraćaju iz noćnog provoda, a najčešći izgovori su "nemam drugog načina da se prevezem" nema nikakvog opravdanja. Postoji toliko alternativa od taksija do gradskog prevoza, do toga da barem jedan u grupi ne pije i bezbedno odveze društvo kući, objašnjava Miloševićeva. Nažalost, većina vozača shvati rizik i ozbiljnost situacije tek onog trenutka kada izazove udes.