Зашто возимо под дејством АЛКОХОЛА: Статистика показала поражавајуће резултате
Скоро сваки други возач седа за волан у алкохолисаниом стању
Статистика у којој је учествовало 16.000 возача ,дала је поражавајиће резултате. Сваки десети возач признаје да је управљао возилом под дејством алкохола, а неки то чине чак готово сваког дана. Нажалост црне бројке потврђују званично истраживање МУП-а. Агенција за безбедност саобраћаја према којем је психофизичко стање возача, однос пре свега дејства алкохола. Трећи најчешћи узрок саобраћајних несрећа са погинулима од 2011. до 2015. године. У том периоду возачи су под дејством алкохола изазвали укупно 296 трагичних удеса.
Чак трећина несавесних возача сматра да добро управља возилом и под дејством алкохола, док исто толико њих ни не размишља о узроцима и последицама своје бахатости. Ко није свестан ризичности таквог понашања, могао би да се загледа у наслов овог текста, и статистички податак који је поражавајућ.
Сличну акцију има Агенција за безбедност саобраћаја чији представници деле грађанима такозване пијане наочаре, које симулирају одређен степен алкохолисаног стања. Јасмина Милошевић в.д. директорке ове агенције истиче да људи нису свесни колико је опасно возити под дејством алкохола. Наш задатак је да превенцијом и казненом политиком смањимо број алкохолисаних возача на улици. Зато поред пијаних наочара,делимо грађанима упозоравајуће флајере и јединствене алкометре,који само показују који доказују да ли је у даху присутан алкохол или не - истиче Милошевић.
НЕСРЕЋА НА КАНАРЕВОМ БРДУ: Аутомобил налетео на пешака, мушкарац тешко повређен
Како истиче, многима је и даље нормално да пију и возе. Истраживање је показало да су најризичнији млади и трактористи и зато смо кампању усмерили ка њима. Млади најчешће возе под дејством алкохола кад се враћају из ноћног провода, а најчешћи изговори су "немам другог начина да се превезем" нема никаквог оправдања. Постоји толико алтернатива од таксија до градског превоза, до тога да барем један у групи не пије и безбедно одвезе друштво кући, објашњава Милошевићева. Нажалост, већина возача схвати ризик и озбиљност ситуације тек оног тренутка када изазове удес.