NA NAŠIM ULICAMA SVE JE VIŠE ELEKTRIČNIH TROTINETA: Donosimo vam nekoliko pravila koja važe za ovo prevozno sredstvo
Svetski trendovi sve većeg korišćenja lektričnih trotineta - romobila, stigli i kod nas. Donosimo vam neka pravila korišćenja ovog prevoznog sredstva.
Ovo prevozno sredstvo skoro je istovetno onom koje koriste mališani, sa jednim izuzetkom, imaju električni pogon, a mogu razviti brzinu i do 30km/h. Kako kažu korisnici ovog prevoznog sredstva mnogo je jevtinije od automobila i motocikla, a idealno je za izbegavanje saobraćajnih gužvi. Njegova prednost je što je lagan, jednostavan za korišćenje, moguće ga je sklopiti ako naiđete na neku prepreku, a nije mu potreban parking.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/10/28/crkvasvece.jpg?itok=PoR8Myfn)
Danas je Sveti apostol Simon Zilot: Evo šta MORATE da izgovorite za oprost grehova
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/279078/profimedia-0339736621.jpg?itok=4XSmwVrC)
Samo za vikend malo više SUNCA, a do tada PLJUSKOVI i GRMLJAVINA
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/05/06/pjimage_1.jpg?itok=yiyU0bFe)
KAKVO NAS LETO ČEKA? U Evropi će se smenjivati PAKLENE VRUĆINE I RAZORNE OLUJE, a i Balkan je na UDARU
Međutim ovi trotineti su postali predmet sporenja ne samo kod nas već i u Evropi. Predmet sporenja je dali se ovo prevozno sredstvo treba kretati trotoarom, gde se kreću pešaci, stazom za bicikle ili čak kolovozom gde se kreću ostala prevozna motorna vozila.
- Što se tiče trotineta koji nemaju motorni pogon, oni se mogu kretati stazom za pešake, jer su njihovi korisnici definišu kao pešaci, te se mogu kretati kao pešaci i za njih važe pravila za pešake. Ukoliko pak imaju motorni pogon onda se radi o vozilu koje bi se moglo podvesti pod moped pa u tom slučaju važe pravila koja važe za mopede, a to je da se kreću kolovozom, da imaju odgovarajuću saobraćajnu signalizaciju i da korisnici - kaže Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.
On ipak dodaje da je problem što trotinet ima sopstveni pogon, što nije moped, pa bi ga trebalo posebno definisati.
- Naš zakon takva pravila trenutno nema, ali sam siguran da će novi zakon, čiji je tekst u primeni, svakako regulisati i ovaj vid prevoza. Potrebna je ozbiljna studija pre nego što se zauzme stav o ovom pitanju ili donose bilo kakvo rešenje. Kakva signalizacija je neophodna, dali je potrebno nositi kacigu ili ne. Potrebno je uporediti iskustva drugih država što se tiče nezgoda i zakonodavstava, pa tek onda doneti rešenje - zaključuje Okanović.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/05/22/saobracaj-auto-put_0.jpg?itok=zRIJT3uU)
OZBILJAN PROBLEM NA GRANIČNOM PRELAZU BATROVCI: Desna strana auto-puta u potpunom mraku!
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2018/05/12/saobracaj_foto_srbijadanas_3.jpg?itok=Tto9HC6P)
VOZAČI OBRATITE PAŽNJU! Možete ostati BEZ TABLICA, tehnički pregledi su RIGOROZNI po pitanju OVIH KVAROVA
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2019/05/22/dk_0.jpg?itok=41yAElT_)
KRALJEVSKO VENČANJE NA OPLENCU: Ženi se princ Dušan Karađorđević (FOTO)
U Madridu i Parizu zabranjena je, na primer, upotreba električnih trotineta na trotoaru, budući da je bilo sudara i povreda, jer je bilo naleta na pešake i automobile. S druge strane Ustavni sud Hrvatske je pre par nedelja doneo presudu u kojoj je rekao da električni trotineti nisu motorna vozila te da se mogu kretati po trotoaru.