НА НАШИМ УЛИЦАМА СВЕ ЈЕ ВИШЕ ЕЛЕКТРИЧНИХ ТРОТИНЕТА: Доносимо вам неколико правила која важе за ово превозно средство
Светски трендови све већег коришћења лектричних тротинета - ромобила, стигли и код нас. Доносимо вам нека правила коришћења овог превозног средства.
Ово превозно средство скоро је истоветно оном које користе малишани, са једним изузетком, имају електрични погон, а могу развити брзину и до 30км/х. Како кажу корисници овог превозног средства много је јевтиније од аутомобила и мотоцикла, а идеално је за избегавање саобраћајних гужви. Његова предност је што је лаган, једноставан за коришћење, могуће га је склопити ако наиђете на неку препреку, а није му потребан паркинг.
Данас је Свети апостол Симон Зилот: Ево шта МОРАТЕ да изговорите за опрост грехова
Само за викенд мало више СУНЦА, а до тада ПЉУСКОВИ и ГРМЉАВИНА
КАКВО НАС ЛЕТО ЧЕКА? У Европи ће се смењивати ПАКЛЕНЕ ВРУЋИНЕ И РАЗОРНЕ ОЛУЈЕ, а и Балкан је на УДАРУ
Међутим ови тротинети су постали предмет спорења не само код нас већ и у Европи. Предмет спорења је дали се ово превозно средство треба кретати тротоаром, где се крећу пешаци, стазом за бицикле или чак коловозом где се крећу остала превозна моторна возила.
- Што се тиче тротинета који немају моторни погон, они се могу кретати стазом за пешаке, јер су њихови корисници дефинишу као пешаци, те се могу кретати као пешаци и за њих важе правила за пешаке. Уколико пак имају моторни погон онда се ради о возилу које би се могло подвести под мопед па у том случају важе правила која важе за мопеде, а то је да се крећу коловозом, да имају одговарајућу саобраћајну сигнализацију и да корисници - каже Дамир Окановић из Комитета за безбедност саобраћаја.
Он ипак додаје да је проблем што тротинет има сопствени погон, што није мопед, па би га требало посебно дефинисати.
- Наш закон таква правила тренутно нема, али сам сигуран да ће нови закон, чији је текст у примени, свакако регулисати и овај вид превоза. Потребна је озбиљна студија пре него што се заузме став о овом питању или доносе било какво решење. Каква сигнализација је неопходна, дали је потребно носити кацигу или не. Потребно је упоредити искуства других држава што се тиче незгода и законодавстава, па тек онда донети решење - закључује Окановић.
ОЗБИЉАН ПРОБЛЕМ НА ГРАНИЧНОМ ПРЕЛАЗУ БАТРОВЦИ: Десна страна ауто-пута у потпуном мраку!
ВОЗАЧИ ОБРАТИТЕ ПАЖЊУ! Можете остати БЕЗ ТАБЛИЦА, технички прегледи су РИГОРОЗНИ по питању ОВИХ КВАРОВА
КРАЉЕВСКО ВЕНЧАЊЕ НА ОПЛЕНЦУ: Жени се принц Душан Карађорђевић (ФОТО)
У Мадриду и Паризу забрањена је, на пример, употреба електричних тротинета на тротоару, будући да је било судара и повреда, јер је било налета на пешаке и аутомобиле. С друге стране Уставни суд Хрватске је пре пар недеља донео пресуду у којој је рекао да електрични тротинети нису моторна возила те да се могу кретати по тротоару.