NOVA PRAVILA ZA ELEKTRIČNE TROTINETE: Bez ovih stvari se neće moći na ulicu, prodavci zahtevaju ograničenje brzine
Sa lepim vremnom na ulicama je sve više vozača bicikala i trotineta.
Kako bi se povećala bezbednost i njih i ostalih učesnika u saobraćaju, u izradi je novi predlog zakona o bezbednosti saobraćaja. Od početka godine na dvotočkašima je stradalo 35 osoba, a svaki drugi bolnički krevet na ortopediji zauzeo je neko iz takvih udesa.
Pored motociklista, kojih je od početka godine stradalo 20, vozači bicikala i trotineta takođe spadaju u rizičnu grupu, jer ih je do sada oko 50 doživelo udese sa velikim traumama. Najviše stradaju oni koji ne nose kacigu, pa stručnjaci traže da zaštitna oprema bude obavezna.
KOLIKO SE ČEKA NA GRANIČNIM PRELAZIMA: Letnja sezona u punom jeku, dobro se naoružajte strpljenjem
PRAVAC U KOJEM ĆE SE KRETATI VAKCINACIJA TREĆOM DOZOM: Prvo najstariji građani Srbije, posle njih idu ove grupacije
JURIŠ KA BEOGRADU SE NASTAVLJA: Broj doseljenih rapidno raste, a evo koliko ih je bilo prošle godine
Dr Vladimir Jeftić, stručnjak za dvotočkaše kaže da bi bilo dobro da oprema bude obavezan za vozače trotineta pošto se najčeće dešavaju povrede lobanje i vilice.
- Vi kada padnete najčešće dolazi do politraumatskih povreda glave, preloma baze lobanje ili strada predeo vilice. Zato treba koristiti homologovane zaštitne kacige. Mi očekujemo od zakondavca da definiše gde i kada se mogu voziti električni trotineti, jer prosečna brzina pešaka je do dva metra u sekundi i kada dođe trotinet mnogo većom brzinom može doći i do smrtnog stradanja.
Odgovorniji prodavci shvatili su da se mora propisati zaštitna oprema za one koji voze trotinete. Kaciga mora biti obavezna, ali i štitnici za ruke i noge. Traže i da se ograniči brzina vožnje trotineta.
- Mi preporučujemo obavezno korišćenje kacige tokom vožnje i štitnika za kolena i laktove. To je nešto najosnovnije pored rukavica koje mogu pri padu sprečiti veće povrede - navodi Dušan Cincar, menadžer za skutere.
Prodavci trotineta traže da se maksimalna brzina ograniči na 25 kilometara na sat, bez obzira na performanse trotineta i da maloletnici moraju upravljati trotinetom pod nadzorom starijih.
Oni su spremni da zajedno sa državom nađu optimalna rešenja: da se uvedu trotinetske zone, staze i da im se nađe mesto u saobraćaju.