НОВА ПРАВИЛА ЗА ЕЛЕКТРИЧНЕ ТРОТИНЕТЕ: Без ових ствари се неће моћи на улицу, продавци захтевају ограничење брзине
Са лепим времном на улицама је све више возача бицикала и тротинета.
Како би се повећала безбедност и њих и осталих учесника у саобраћају, у изради је нови предлог закона о безбедности саобраћаја. Од почетка године на двоточкашима је страдало 35 особа, а сваки други болнички кревет на ортопедији заузео је неко из таквих удеса.
Поред мотоциклиста, којих је од почетка године страдало 20, возачи бицикала и тротинета такође спадају у ризичну групу, јер их је до сада око 50 доживело удесе са великим траумама. Највише страдају они који не носе кацигу, па стручњаци траже да заштитна опрема буде обавезна.
КОЛИКО СЕ ЧЕКА НА ГРАНИЧНИМ ПРЕЛАЗИМА: Летња сезона у пуном јеку, добро се наоружајте стрпљењем
ПРАВАЦ У КОЈЕМ ЋЕ СЕ КРЕТАТИ ВАКЦИНАЦИЈА ТРЕЋОМ ДОЗОМ: Прво најстарији грађани Србије, после њих иду ове групације
ЈУРИШ КА БЕОГРАДУ СЕ НАСТАВЉА: Број досељених рапидно расте, а ево колико их је било прошле године
Др Владимир Јефтић, стручњак за двоточкаше каже да би било добро да опрема буде обавезан за возаче тротинета пошто се најчеће дешавају повреде лобање и вилице.
- Ви када паднете најчешће долази до политрауматских повреда главе, прелома базе лобање или страда предео вилице. Зато треба користити хомологоване заштитне кациге. Ми очекујемо од закондавца да дефинише где и када се могу возити електрични тротинети, јер просечна брзина пешака је до два метра у секунди и када дође тротинет много већом брзином може доћи и до смртног страдања.
Одговорнији продавци схватили су да се мора прописати заштитна опрема за оне који возе тротинете. Кацига мора бити обавезна, али и штитници за руке и ноге. Траже и да се ограничи брзина вожње тротинета.
- Ми препоручујемо обавезно коришћење кациге током вожње и штитника за колена и лактове. То је нешто најосновније поред рукавица које могу при паду спречити веће повреде - наводи Душан Цинцар, менаџер за скутере.
Продавци тротинета траже да се максимална брзина ограничи на 25 километара на сат, без обзира на перформансе тротинета и да малолетници морају управљати тротинетом под надзором старијих.
Они су спремни да заједно са државом нађу оптимална решења: да се уведу тротинетске зоне, стазе и да им се нађе место у саобраћају.