Letujete sa putnim osiguranjem? Ospete se od alergije na sunce ili vas opeče meduza: OVO SU VAŠA PRAVA
Informišite se na vreme
U jeku je turistička sezona, a putnike pored dobrog i udobnog smeštaja, blizine plaže i drugih pogodnosti, najviše interesuje polisa osiguranja koju imaju i šta ona konktetno pokriva.
Pročitajte i:
- "PAZI SAD, TUĆI ĆE GA": Rus se UDVARAO zanosnim Srpkinjama na plaži, ali je zaboravio da je došao sa ŽENOM (VIDEO)
- UŽAS! Sprečeno trovanje nekoliko HILJADA ljudi u Srbiji: TOKSIČNA govedina zamalo da završi na trpezi?!
- Najopasnija kupališta i NAJSMRTONOSNIJA REKA u Srbiji: Na ovim plažama virovi otimaju ŽIVOTE
Naime, zna se da polisa pokriva sve vrste povreda, ali šta ukoliko se dogodi neka, uslovno rečeno, banalna stvar, kao što je alergija na sunce, opekotine od istog ili ujed meduze? Da li i tada možemo da računamo da će polisa platiti naše lečenje?
Direktor udruženja turističkih agencija Srbije Juta Aleksandar Seničić rekao je za naš sajt da osiguranje u principu pokriva sve ovo što se desi na samom letovanju, te da je bilo koja intervencija lekara pokrivena putnim osiguranjem. Ipak, svaka polisa se razlikuje, te je potrebno pročitati opšte uslove.
- Svaka polisa osuiguranja ima svoje opšte uslove. Putnik kada dobije polisu, on dobije i opšte uslove osiguranja u kojima sve stoji i piše. Moja poruka je da svi pročitaju te opšte uslove pre nego što krenu na put da bi znali na koji način se aktivira ta polisa – rekao je Seničić.
On je objasnio da je je najčešći način kako biste otkrili kako se aktivira polisa taj da pozovete kol centar u Srbiji, a da onda oni vas okrenu, kako ne biste trošili novac i da vam onda u odnosu na mesto u kome se nalazite sugerišu kod kog lekara da odete da ne biste morali da platite.
- Jer postoje situacije gde polisa nije dovoljna kao takva. Ako odete u neku instituciju sa kojom ta osiguravajuća kuća nema ugovor, onda je neophodno da platite sami, pa da po povratku refundirate taj novac – navodi naš sagovornik.
A da ne biste došli u tu neprijatnu situaciju onda bolje prvo kontaktirati kol centar, javiti o čemu se radi, oni će vas pozvati, dati vam podatke, te kada vide gde se nalazite onda će oni na svojoj mapi videti koja je najbliža ordinacija kojoj možete da se obratite.
- To je uobičajena procedura. Dakle, sve lekarske intervencije, pa čak i te banalne uslovno rečeno, pokrivene su putnim osiguranjem.
Ipak, ono što putnici moraju da provere to je kupovina polise, da vide da li postoji učešće ili tzv. franšiza polise jer postoje polise koje u kojima imate obavezno učešće do 30 evra, 50 evra, pa i do 100 evra.
- To su polise koje su nešto jeftinije, ali sve što košta do te sume, vi faktički sami plaćate. Takođe, imate polise koje imaju potpunu pokrivenost bez franšize, gde ne plaćate ništa, već lekar prima samo tu polisu i na osnovu nje ukazuje vam svoju uslugu. Dakle različite su stvari, nije tako jednostavno, ali ljudi treba da se raspitaju kao i za svaki drugi proizvod koji kupuju: šta je to što za najmanje novca mogu da dobiju najviše.
Na tržištu ima 30ak kuća koje se bave tom vrstom osiguranja, i po saznanjima našeg sagovornika samo 2 ili 3 imaju sve pokriveno, dakle bez učešća, odnosno franšize, i te polise su nešto skuplje. A ove ostale imaju te „manjkavosti“ i zato su jeftinije, i zato se treba dobro raspitati.
Sve povrede, bolnička lečenja, čak i operacije. Dakle najveći broj polisa, najčešće pokrivaju do 30.000 evra, ali na tržištu ima i onih koje pokrivaju do 15 hiljada evra.
- Putnik treba da se raspita kada kupuje polisu osiguranja kolika je njena vrednost da bi znao o čemu da razmišlja u trenutku kada dođe do problema. Ponavljam, najveći broj ima vrednost do 30.000 evra, ali imaju osiguravajuće kuće koje prodaju polise sa 15.000 evra. Takođe, polise pokrivaju i troškove povratka ukoliko je to neohodno u slučaju bolesti ili se nalazite u bolnici. Naime, osiguravajuća kuća, ukoliko su veliki troškovi lečenja na toj destinaciji, ima mogućnost da vas prebaci u zemlju u kojoj živite o njihovom trošku i onda nastavljate lečenje u svojoj zemlji. Ima tu raznih opcija ali sve to piše u opštim uslovima osiguranja – zaključuje direktor Jute Aleksandar Seničić.