VUČIĆ OTVARA KAPIJU EVROPE: Konačno se završava Koridor 10
Uspešno okončanje projekta Koridora 10 ostavlja prostor za druge važne projekte
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić otvoriće u subotu istočni krak Koridora 10, na deonici od Pirota do Dimitrovgrada, u dužini od 31 kilometra.
Posle gotovo dve decenije radova na kraku Panevropskog koridora koji prolazi kroz Srbiju u dužini od preko 500 km, i najmanje toliko obećanja da će Koridor biti gotov, prvi put je zaista moguće videti kraj ovog impozantnog i veoma skupog projekta.
Radovi na poslednjim deonicama Koridora 10 bili su ubrzani u poslednjih nekoliko godina.
Ono što nadležni u Koridorima nisu mogli da predvide je problem na poslednjem kilometru pred granicu sa Bugarskom u selu Gradinje, gde je u toku miniranje izuzetno teškog stenovitog predela na kome gotovo danonoćno radi četrdeset mašina i kamiona kako bi brdo premestili sa jedne na drugu stranu.
Konačno utvrđeno ZAŠTO se danima stvaraju ogromne gužve na putevima - samo je jedna stvar problem!
Panevropsku saobraćajnicu od istočne petlje "Pirot", kod sela Poljska Ržana, do Dimitrovgrada predsednik Srbije Aleksandar Vučić je nedavno prilikom posete okarakterisao kao "put prav kao strela", koji je bolje urađen od mnogih zapadnoevropskih saobraćajnica.
Na pomenutoj deonici su urađena četiri mosta, isto toliko nadvožnjaka i podvožnjaka, uređeno je korito Nišave i Jerme, korita desetak potoka i pritoka ovih reka, zaštitni zid od buke u selu Činiglavci, kao i dva tunela na obilaznici kod Dimitrovgrada: Progon, dugačak 307 metara u kraćoj cevi i 340 u dužoj, i Pržojina padina, dužine po 1000 metara u svakoj cevi. Oni su opremljeni sa ventilacijom i svetlosnim uređajima. Završeno je i nekoliko desetina kilometara pristupnih puteva i petlji za sela između ova dva grada kao i petlja "Pirot istok".
Zanimljivo je napomenuti i to da je Srbija prvi put posle raspada SFRJ projektnom dokumentacijom predvidela mogućnost da se deo puta iskoristi kao prinudna pista za sletanje aviona. Naime, na predelu između pirotskih sela Vojnegovac i Sukovo u dužini od 2,3 kilometra, ostavljena je mogućnost da se bočna zaštitna ograda i signalizacija uklone kako bi put bio prilagođen sletanju aviona u posebnim situacijama. Ova deonica puta je posebno rađena, pa ne iznenađuje što će čak i kišnica biti prerađena pre ispuštanja u korito Nišave.