ВУЧИЋ ОТВАРА КАПИЈУ ЕВРОПЕ: Коначно се завршава Коридор 10
Успешно окончање пројекта Коридора 10 оставља простор за друге важне пројекте
Председник Републике Србије Александар Вучић отвориће у суботу источни крак Коридора 10, на деоници од Пирота до Димитровграда, у дужини од 31 километра.
После готово две деценије радова на краку Паневропског коридора који пролази кроз Србију у дужини од преко 500 км, и најмање толико обећања да ће Коридор бити готов, први пут је заиста могуће видети крај овог импозантног и веома скупог пројекта.
Радови на последњим деоницама Коридора 10 били су убрзани у последњих неколико година.
Оно што надлежни у Коридорима нису могли да предвиде је проблем на последњем километру пред границу са Бугарском у селу Градиње, где је у току минирање изузетно тешког стеновитог предела на коме готово даноноћно ради четрдесет машина и камиона како би брдо преместили са једне на другу страну.
Коначно утврђено ЗАШТО се данима стварају огромне гужве на путевима - само је једна ствар проблем!
Паневропску саобраћајницу од источне петље "Пирот", код села Пољска Ржана, до Димитровграда председник Србије Александар Вучић је недавно приликом посете окарактерисао као "пут прав као стрела", који је боље урађен од многих западноевропских саобраћајница.
На поменутој деоници су урађена четири моста, исто толико надвожњака и подвожњака, уређено је корито Нишаве и Јерме, корита десетак потока и притока ових река, заштитни зид од буке у селу Чиниглавци, као и два тунела на обилазници код Димитровграда: Прогон, дугачак 307 метара у краћој цеви и 340 у дужој, и Пржојина падина, дужине по 1000 метара у свакој цеви. Они су опремљени са вентилацијом и светлосним уређајима. Завршено је и неколико десетина километара приступних путева и петљи за села између ова два града као и петља "Пирот исток".
Занимљиво је напоменути и то да је Србија први пут после распада СФРЈ пројектном документацијом предвидела могућност да се део пута искористи као принудна писта за слетање авиона. Наиме, на пределу између пиротских села Војнеговац и Суково у дужини од 2,3 километра, остављена је могућност да се бочна заштитна ограда и сигнализација уклоне како би пут био прилагођен слетању авиона у посебним ситуацијама. Ова деоница пута је посебно рађена, па не изненађује што ће чак и кишница бити прерађена пре испуштања у корито Нишаве.