DŽABA SVE: Glasovi i popularnost kod građana Srbije ne mogu da se kupe
Iako budući kandidati za predsednika Srbije na sve načine pokušavaju da dobiju glas, čak ni novac to ne može da im obezbedi
Stranačke ali i ne stranačke ličnosti, već su najavile svoju kandidaturu i žestoko krenuli u kampanju po Srbiji i na društvenim mrežama, ali kako izbori još uvek nisu zvanično raspisani, tako budući kandidati još uvek nisu mogli da dobiju novac iz budžeta Srbije, pa se postavlja pitanje odakle im toliko para za promovisanje.
Mnogi od njih saopštili su da je novac koji troše za kampanju lično njihov, dok su se drugi pozivali na priloge od donatora. Prema Zakonu o finansiranju političkih aktivnosti politički subjekti, u ovom slučaju budući kandidati za predsednika Srbije, dužni su da na svom veb-sajtu u roku od osam dana objave da su primili donaciju. Ipak, ljudi koji su najavili kandidaturu takvu informaciju nemaju na svojim sajtovima.
Da je kampanja u jeku ocenjuju i stručnjaci za internet i društvene mreže. Oni navode da je za takvu vrstu marketinga potrebno odvojiti veliku sumu novca.
Kako da znate da neko plaća objave na Fejsbuku?
Primer radi, kada vam se na vašem Fejsbuk zidu pojavi post stranice koju niste zapratili znači da je ta stranica plaćena da biste je videli.
Ipak, analizirajući popularnost bivšeg i budućeg kandidata za predsednika Srbije, stručnjaci za Fejsbuk ocenjuju da čak ni izdvajanje ogromnih količina novca ne daje ogromne rezultate. To se da videti upoređivanjem Fejsbuk stranice budućeg predsedničkog kandidata Vuka Jeremića i poznatog biznismena i nekadašnjeg kandidata za predsednika Srbije, Bogoljuba Karića.
Kako navode stručnjaci, Jeremiću je rast stranice značajno usporen nakon velikog inicijalnog rasta u prvih par dana reklamiranja jer je on prvih nekoliko dana privukao ljude kojima se sviđa i mnogo mu je teže da privuče nove simpatije. Možemo primetiti da stranica Bogoljuba nastavlja nastavlja da raste istim intenzitetom kao na početku što govori o mnogo većoj popularnosti koju on uživa kod naroda. Bogoljubova stranica je za skoro 100 hiljada veća od Vukove. Vukovih 60 hiljada je malo u poređenju sa 3,6 miliona naloga na Fejsbuku koje Srbi poseduju što govori o rejtingu koji on trenutno uživa kod naroda.