KOLIKO ĆE HRVATSKU KOŠTATI FRANCUSKI "RAFALI"? Plenković krije detalje kao zmija noge, imaju li uopšte para?
Vlada Hrvatske je na konkursu izabrala korišćene francuske Rafale F3R
Iza odluke hrvatske vlade da za 999 miliona evra kupi 12 francuskih borbenih aviona "F3R Rafal", ostalo je puno neodgovorenih pitanja o tome na šta će zapravo poreski obveznici potrošiti gotovo milijardu evra.
Stigla vredna novčana donacija za Kolarac - Meridian u borbi za opstanak kulture
SISTEM ZA ODBRANU DOŽIVEO POTPUNI NEUSPEH: Panika u američkoj mornarici, biće laka meta za rakete
KOJA JE POSLEDNJA NADA DAVLJENIKA U VODI, KOME DA SE NADAJU? Oni su verovatno jedini koji mogu da im dođu! (VIDEO)
Premijer Andrej Plenković i ministar odbrane Mario Banožić su u petak bili uzdržani u otkrivanju detalja francuske ponude, a ni o konkurentskim ponudama se zvanično ništa ne zna.
Premijer Plenković je kazao kako ih nikada neće ni objaviti. Tek se u obrazloženju vladine odluke navode uopšteni podaci ponude.
Javnost u ovom trenutku nema odgovor na ključno pitanje - što se u stvari kupuje za 999 miliona evra i koliko će morati dodatno da se uloži u taj projekt.
Prema nezvaničnim informacijama, američka ponuda za novi F-16 Blok 70 iznosila je oko 1,8 milijardi dolara, a švedska za nove JAS-39 Gripene nešto više od milijardu evra. Po kojim uslovima i šta bi Hrvatska za taj novac dobila, nije poznato.
Tek je na novinarsko insistiranje premijer otkrio da su Francuzi ponudili jednu godinu početka za isplatu, koja će krenuti početkom 2022, a završiti 2026. Dakle, u četiri godine, što je u neskladu s tvrdnjom iz dokumenta vlade da je otplatni rok šest godina.
Osim toga, premijer je potvrdio da nije odlučeno iz kojeg izvora će se to plaćati - iz budžeta ili kreditnim zaduženjem.
Predsednik vlade tvrdi da će država milijardu evra platiti bez problema. Prema dostupnim informacijama, konkurenti, SAD i Švedska, ponudili su duži rok otplate. Švedska je navodno ponudila otplatni rok od 10 godina i duži poček.
Nabavna cena borbenog aviona, prema stručnim analizama, čini tek između 25 i 35 odsto ukupnih troškova posedovanja i upravljanja borbenim avionima tokom celog njihovog veka. Ostatak se odnosi na operativni trošak, odnosno letenje, održavanje, popravke itd.
I dalje nema podataka o tome koliko će Hrvatska platiti korišćenje francuskih aviona i koliki su njihovi troškovi u poređenju sa drugima.
Više vesti o domaćem i stranom naoružanju, pročitajte OVDE.