КОЛИКО ЋЕ ХРВАТСКУ КОШТАТИ ФРАНЦУСКИ "РАФАЛИ"? Пленковић крије детаље као змија ноге, имају ли уопште пара?
Влада Хрватске је на конкурсу изабрала коришћене француске Рафале Ф3Р
Иза одлуке хрватске владе да за 999 милиона евра купи 12 француских борбених авиона "Ф3Р Рафал", остало је пуно неодговорених питања о томе на шта ће заправо порески обвезници потрошити готово милијарду евра.
Стигла вредна новчана донација за Коларац - Меридиан у борби за опстанак културе
СИСТЕМ ЗА ОДБРАНУ ДОЖИВЕО ПОТПУНИ НЕУСПЕХ: Паника у америчкој морнарици, биће лака мета за ракете
КОЈА ЈЕ ПОСЛЕДЊА НАДА ДАВЉЕНИКА У ВОДИ, КОМЕ ДА СЕ НАДАЈУ? Они су вероватно једини који могу да им дођу! (ВИДЕО)
Премијер Андреј Пленковић и министар одбране Марио Баножић су у петак били уздржани у откривању детаља француске понуде, а ни о конкурентским понудама се званично ништа не зна.
Премијер Пленковић је казао како их никада неће ни објавити. Тек се у образложењу владине одлуке наводе уопштени подаци понуде.
Јавност у овом тренутку нема одговор на кључно питање - што се у ствари купује за 999 милиона евра и колико ће морати додатно да се уложи у тај пројект.
Према незваничним информацијама, америчка понуда за нови Ф-16 Блок 70 износила је око 1,8 милијарди долара, а шведска за нове ЈАС-39 Грипене нешто више од милијарду евра. По којим условима и шта би Хрватска за тај новац добила, није познато.
Тек је на новинарско инсистирање премијер открио да су Французи понудили једну годину почетка за исплату, која ће кренути почетком 2022, а завршити 2026. Дакле, у четири године, што је у нескладу с тврдњом из документа владе да је отплатни рок шест година.
Осим тога, премијер је потврдио да није одлучено из којег извора ће се то плаћати - из буџета или кредитним задужењем.
Председник владе тврди да ће држава милијарду евра платити без проблема. Према доступним информацијама, конкуренти, САД и Шведска, понудили су дужи рок отплате. Шведска је наводно понудила отплатни рок од 10 година и дужи почек.
Набавна цена борбеног авиона, према стручним анализама, чини тек између 25 и 35 одсто укупних трошкова поседовања и управљања борбеним авионима током целог њиховог века. Остатак се односи на оперативни трошак, односно летење, одржавање, поправке итд.
И даље нема података о томе колико ће Хрватска платити коришћење француских авиона и колики су њихови трошкови у поређењу са другима.
Више вести о домаћем и страном наоружању, прочитајте ОВДЕ.