KINEZI DANONOĆNO RADE NA PELJEŠKOM MOSTU: Pri kraju radovi na objektu koji je posvađao Hrvatsku i BiH
U Bosni i Hercegovini pojedini smatraju da je gradnjom mosta Hrvatska narušila pravo ove države na otvoreno more
U preduzeću Hrvatske ceste očekuju da će Pelješkim mostom obale spojiti do 15. augusta, a možda i ranije jer kineski radnici danonoćno rade.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/06/25/110072028_10222483217578086_3802502731527991696_o.jpg?itok=ejhlbxNE)
POSTAVLJEN NOVI TEMPERATURNI REKORD U BANJALUCI: Izmereno neverovatnih 39,3 stepena, a "pakao" tek predstoji
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/06/24/pjimage_5_0.jpg?itok=iHaX4GFn)
VUJADINOVIĆ: Izjave Zdravka Krivokapića - vrhunski cinizam ili politička šizofrenija?
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/06/24/pjimage_profimedia-0387095763.jpg?itok=-PK4fv8z)
"NEMA PROMENE GRANICA U BiH" Nemci izričiti po pitanju Bosne, pozivaju se na Dejtonski sporazum
Bez obzira na iznimno visoke temperature zraka, 680 radnika kompanije Čajna Roud and Bridž Korporejšn neumorno grade. Kako piše Jutarnji list, radovi se vrše planiranom dinamikom - zavaruju se čelični segmenti između stupova i učvršćuju kose zatege. Spojeno je više od 70 posto rasponske konstrukcije mosta.
U Hrvatskim cestama očekuju da će se Komarna i Brijesta spojiti do praznika Velika Gospa, 15. augusta, a možda i ranije jer se bez prestanka radi.
- Nakon što se fizički spoje dve obale, slede radovi na opremanju samog mosta kolničkim konstrukcijama i ogradama, te se postavlja rasveta - izjavio je inžinjer Hrvatski cesta Jere Šegedin.
Postavlja se i ograda protiv vetra koja bi trebalo da bude visoka 3,2 metra, tako da vetar ne bi trebao stvarati neprilike vozačima. Za napomenuti je da most nije projektovan za kretanje pešaka.
- Svaka ograda je veća od kamiona, pa vetar ne bi trebalo da utiče na odvijanje saobraćaja - ukazao je Šegedin.
Most je dug 2,4 kilometra, širok je 22,5 metara, a visok 55 metara. Imaće četiri saobraćajne trake, a pretpostavlja se da će u upotrebi biti u martu sledeće godine.
Gradnja je počela 2007. godina a da bi onda zbog globalne recesije bila prekinuta 2012. Nastavljena je 2018. nakon što je za izvođača radova izabrana kineska kompanija. Projekat košta 420 miliona evra, od čega je Evropska unija osigurala 357 miliona evra bespovratnih sredstava.
U Bosni i Hercegovini pojedini smatraju da je gradnjom mosta Hrvatska narušila pravo Bosne i Hercegovine na otvoreno more. Neki od političara su najavljivali da će pravno zaustaviti gradnju, ali se to nije desilo.