КИНЕЗИ ДАНОНОЋНО РАДЕ НА ПЕЉЕШКОМ МОСТУ: При крају радови на објекту који је посвађао Хрватску и БиХ
У Босни и Херцеговини поједини сматрају да је градњом моста Хрватска нарушила право ове државе на отворено море
У предузећу Хрватске цесте очекују да ће Пељешким мостом обале спојити до 15. аугуста, а можда и раније јер кинески радници даноноћно раде.
ПОСТАВЉЕН НОВИ ТЕМПЕРАТУРНИ РЕКОРД У БАЊАЛУЦИ: Измерено невероватних 39,3 степена, а "пакао" тек предстоји
ВУЈАДИНОВИЋ: Изјаве Здравка Кривокапића - врхунски цинизам или политичка шизофренија?
"НЕМА ПРОМЕНЕ ГРАНИЦА У БиХ" Немци изричити по питању Босне, позивају се на Дејтонски споразум
Без обзира на изнимно високе температуре зрака, 680 радника компаније Чајна Роуд анд Бриџ Корпорејшн неуморно граде. Како пише Јутарњи лист, радови се врше планираном динамиком - заварују се челични сегменти између ступова и учвршћују косе затеге. Спојено је више од 70 посто распонске конструкције моста.
У Хрватским цестама очекују да ће се Комарна и Бријеста спојити до празника Велика Госпа, 15. аугуста, а можда и раније јер се без престанка ради.
- Након што се физички споје две обале, следе радови на опремању самог моста колничким конструкцијама и оградама, те се поставља расвета - изјавио је инжињер Хрватски цеста Јере Шегедин.
Поставља се и ограда против ветра која би требало да буде висока 3,2 метра, тако да ветар не би требао стварати неприлике возачима. За напоменути је да мост није пројектован за кретање пешака.
- Свака ограда је већа од камиона, па ветар не би требало да утиче на одвијање саобраћаја - указао је Шегедин.
Мост је дуг 2,4 километра, широк је 22,5 метара, а висок 55 метара. Имаће четири саобраћајне траке, а претпоставља се да ће у употреби бити у марту следеће године.
Градња је почела 2007. година а да би онда због глобалне рецесије била прекинута 2012. Настављена је 2018. након што је за извођача радова изабрана кинеска компанија. Пројекат кошта 420 милиона евра, од чега је Европска унија осигурала 357 милиона евра бесповратних средстава.
У Босни и Херцеговини поједини сматрају да је градњом моста Хрватска нарушила право Босне и Херцеговине на отворено море. Неки од политичара су најављивали да ће правно зауставити градњу, али се то није десило.