VEŠTAK ŠOKIRAO - TO JE IZNENAĐUJUĆE: Nedostaju TRI ODLUČUJUĆE stvari u slučaju autobusa smrti u Bugarskoj
Ekspert je detaljno objasnio o kakvoj deonici se radi
Predsednik Sindikata vozača Jonko Ivanov u emisiji "Bugarska ujutru" prokomentarisao je stravičnu tragediju koja se jutros dogodila na putu u Bugarskoj, u kojoj je poginulo najmanje 46 osoba.
OBJAVLJEN SNIMAK AUTOBUSA PRE NESREĆE: Vraćali se iz Istanbula, ništa nije slutilo na tragediju (VIDEO)
EVO KO JE PREVOZNIK AUTOBUSA SMRTI U BUGARSKOJ: Rodbina i prijatelji putnika okupljaju se ispred agencije, čekaju spisak mrtvih
BUGARSKI MINISTAR U ŠOKU NAKON TRAGEDIJE: Nikada nisam video ovako nešto, prizor nije za svakoga
On je objasnio da je reč o deonici sa mnogo skretanja sa spustova i uspona, kao i da se ne radi o auto-putu, već o magistralnom - maksimalna brzina je 120 km/h.
- Na ovim strmim padinama motorna kočnica automobila je zategnuta, to je odgovornost vozača. Niske zaštitne ograde ne bi trebalo da postoje na tako rizičnim deonicama - rekao je on za "Bulgaria ON AIR".
- Dužnost je onog ko je u nadležnosti da održava ovaj put, u zavisnosti od uslova, da postavi dodatne ograničavajuće znakove za smanjenje brzine. U slučaju slabe kiše stvara se blatnjav kolovoz i gume ne mogu imati dobru vuču na takvoj podlozi. U slučaju neodgovarajuće brzine i nespretnosti sa radom kočionog sistema, vozilom se ne može upravljati - objasnio je veštak.
Ivanov je istakao da je došlo do udarca u zaštitnu ogradu desno od autobusa. Prema njegovim rečima, iznenađujuće je da od 14 do 8 sati nemamo sliku situacije. Iznenađujuće je bilo i to što nije bilo svedoka nesreće.
- Imamo put, vozilo i vozača - jedna od ove tri stvari ili sve tri su dovele do ove tragedije. U autobusu treba da se voze dva vozača. Da li je umor u pitanju? Vozač ulazi u Bugarsku u 22 sata i putuje dugu relaciju, zaustavlja se oko 1 sat posle ponoći da se odmori. I putnici su pali, što znači da nisu svi spavali tokom ovog perioda - rekao je on.
On je objasnio da je zaštitna ograda nova, da je uspela da zaustavi autobus i da je uradila svoj posao.
Kako kaže, policijske patrole trebalo bi da stoje baš na takvih deonicama, gde postoji potencijalna opasnost od nesreće.