Umesto vožnje autobusom ili kolima, odlučili da voze bicikl: Kako će Novosađani uštedeti 10.000 dinara?
Subvencijom u iznosu od 10.000 dinara, grad promoviše zaštitu životne sredine
Godinu dana života sa koronom učinilo je da nikada više nismo govorili o zdravlju, ishrani, vežbanju, boravku u prirodi. Čini se da smo počeli da menjamo i prioritete, pa su mnogi, umesto vožnje autobusom ili kolima, odlučili da pešače ili voze bicikl. Novi Sad je prvi grad u Srbiji koji će početi sa realizacijom subvencija za kupovinu bicikla.
Borimo se za Novi Sad, borimo se za našu Srbiju: Vučević pozdravio Novosađane važnom porukom (VIDEO)
MODERNO RUHO NOVOG SADA: Gradonačelnik Vučević istakao značaj izgradnje novog mosta na Dunavu
Sanja Draško: Zašto Bora ne odgovori kada će prestati da obmanjuje i laže Novosađane
Do ideje se došlo zahvaljujući inicijativi civilnog sektora i nevladinoj organizaciji, koja je tražila da vlasti pomognu građane pri kupovini bicikla.
Subvencijom u iznosu od 10.000 dinara, grad promoviše zaštitu životne sredine, a i utiče na veću fizičku aktivnost građana.
- Kao uzor su nam poslužile kolege iz regiona. U Podgorici je sprovedena slična akcija i isto tako u Skoplju - rekla je Mira Radenović, članica Gradskog veća zadužena za imovinu, imovinsko-pravne poslove i zaštitu životne sredine Novog Sada.
Dodala je da će se akcija obavljati kontinuirano, i da je u prvoj fazi grad Novi Sad, opredelio osam miliona dinara.
- Gradonačelnik je najavio da u rebalansu možda dobijemo još sredstava. To je nešto manje od hiljadu bicikala - rekla je Radenovićeva, i dodala da je od dokumentacije za konkurisanje za subvenciju za kupovimu bicikla, potrebna fotokopija lične karte, izjava o tome da konkuriše samo jedan član domaćinstva, prijavni formular i broj računa u banci.
Dokumentacija se šalje onlajn, a svi detalji će biti na sajtu gradske uprave.
Konkurs se otvara krajem marta i u pripremnoj je fazi.
- U Novom Sadu se više od 15 godina sprovodi monitoring kvaliteta vazduha, a od 2016. go 2020. godine, ispunjeno je više 90 odsto mera iz Plana o kvalitetu vazduha - izjavila je Radenovićeva.
Dodaje da je u tom periodu, zahvaljujući merama među kojima je i promocija alternativnih vidova prevoza, detektovano smanjenje koncentracije zagađujućih čestica u vazduhu.
Novi Sad kao ravničarski grad je pogodan za biciklizam, i ima više od 100 kilometara biciklističkih staza.
Radenovićeva najavljuje izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih staza.
Da su bicikli sve popularniji, govori i primer radionice iz Loznice gde se osim popravki, prave bicikli od starih delova.
U radionici kažu da je tokom pandemije - više posla i da ljudi sve više shvataju koliko je važna vožnja biciklom. Miloš Đuričić je vlasnik radionice, a aktivno, se kroz udruženje i radnu grupu, zalaže za bolju infrastrukturu u Loznici, koja bi bila prilagođenija biciklistima.
Kaže da se nada da će i ovaj grad dostići Novi Sad, kada su u pitanju subvencije za kupovinu ovog prevoznog sredstva.
- Trebalo bi uskoro da izađe grubi nacrt osnovnih staza koje bi trebalo da se urade u gradu. Mi imamo svega 4,5 kilometra biciklističkih staza, koje su u relativno lošem stanju tako da se saobraćaj odvija zajedno sa automobilskim, što nije baš najbezbednije - rekao je Miloš Đuričić, ispred udruženja građana "BickLo", u Loznici.