Уместо вожње аутобусом или колима, одлучили да возе бицикл: Како ће Новосађани уштедети 10.000 динара?
Субвенцијом у износу од 10.000 динара, град промовише заштиту животне средине
Годину дана живота са короном учинило је да никада више нисмо говорили о здрављу, исхрани, вежбању, боравку у природи. Чини се да смо почели да мењамо и приоритете, па су многи, уместо вожње аутобусом или колима, одлучили да пешаче или возе бицикл. Нови Сад је први град у Србији који ће почети са реализацијом субвенција за куповину бицикла.
Боримо се за Нови Сад, боримо се за нашу Србију: Вучевић поздравио Новосађане важном поруком (ВИДЕО)
МОДЕРНО РУХО НОВОГ САДА: Градоначелник Вучевић истакао значај изградње новог моста на Дунаву
Сања Драшко: Зашто Бора не одговори када ће престати да обмањује и лаже Новосађане
До идеје се дошло захваљујући иницијативи цивилног сектора и невладиној организацији, која је тражила да власти помогну грађане при куповини бицикла.
Субвенцијом у износу од 10.000 динара, град промовише заштиту животне средине, а и утиче на већу физичку активност грађана.
- Као узор су нам послужиле колеге из региона. У Подгорици је спроведена слична акција и исто тако у Скопљу - рекла је Мира Раденовић, чланица Градског већа задужена за имовину, имовинско-правне послове и заштиту животне средине Новог Сада.
Додала је да ће се акција обављати континуирано, и да је у првој фази град Нови Сад, определио осам милиона динара.
- Градоначелник је најавио да у ребалансу можда добијемо још средстава. То је нешто мање од хиљаду бицикала - рекла је Раденовићева, и додала да је од документације за конкурисање за субвенцију за куповиму бицикла, потребна фотокопија личне карте, изјава о томе да конкурише само један члан домаћинства, пријавни формулар и број рачуна у банци.
Документација се шаље онлајн, а сви детаљи ће бити на сајту градске управе.
Конкурс се отвара крајем марта и у припремној је фази.
- У Новом Саду се више од 15 година спроводи мониторинг квалитета ваздуха, а од 2016. го 2020. године, испуњено је више 90 одсто мера из Плана о квалитету ваздуха - изјавила је Раденовићева.
Додаје да је у том периоду, захваљујући мерама међу којима је и промоција алтернативних видова превоза, детектовано смањење концентрације загађујућих честица у ваздуху.
Нови Сад као равничарски град је погодан за бициклизам, и има више од 100 километара бициклистичких стаза.
Раденовићева најављује изградњу нових и реконструкцију постојећих стаза.
Да су бицикли све популарнији, говори и пример радионице из Лознице где се осим поправки, праве бицикли од старих делова.
У радионици кажу да је током пандемије - више посла и да људи све више схватају колико је важна вожња бициклом. Милош Ђуричић је власник радионице, а активно, се кроз удружење и радну групу, залаже за бољу инфраструктуру у Лозници, која би била прилагођенија бициклистима.
Каже да се нада да ће и овај град достићи Нови Сад, када су у питању субвенције за куповину овог превозног средства.
- Требало би ускоро да изађе груби нацрт основних стаза које би требало да се ураде у граду. Ми имамо свега 4,5 километра бициклистичких стаза, које су у релативно лошем стању тако да се саобраћај одвија заједно са аутомобилским, што није баш најбезбедније - рекао је Милош Ђуричић, испред удружења грађана "БицкЛо", у Лозници.