VAŽNO UPOZORENJE ZA GRAĐANE NOVOG SADA! Za nedozvoljeno prelaženje brze pruge čeka vas DRAKONSKA KAZNA
Ugrožavanje železničkog saobraćaja uređeno je i Zakonom o železnici.
Suludo prelaženje pruge koje je proteklih dana zabeleženo na potezu Beograd-Novi Sad, gde se izvode probe pri brzini od 200 kilometara na sat, moglo bi građane da košta i do 80.000 dinara, kada bi ih ovlašćeni inspektor zatekao u toj radnji.
Gužva na isključenju sa auto-puta je PROŠLOST: OVO je rasterećenje za mnoge građane
UHAPŠEN ALŽIRAC U SUBOTICI: Provaljivao u kuće i krao satove i nakit
U SUBOTIČKOM PRIHVATILIŠTU SAMO ŠEST LJUDI: Svi korisnici se testiraju na kovid - produžen rad do kraja februara
Novčanom kaznom od 20.000 do 80.000 dinara kazniće se fizičko lice za prelazak preko železničke pruge suprotno članu 96. st. 1. i 2. Zakona o bezbednosti u železničkom saobraćaju, koji glasi:
Prelazak drumskih vozila preko železničke pruge dozvoljen je na ukrštaju pruge i puta (u daljem tekstu: putni prelaz).
Prelazak pešaka i biciklista preko železničke pruge dozvoljen je na putnim prelazima i na ukrštaju pruge i pešačke, odnosno biciklističke staze.
Ugrožavanje železničkog saobraćaja uređeno je i Zakonom o železnici.
U pružnom pojasu zabranjeno je vršenje radnji kojima se ugrožava železnički saobraćaj, navodi se u zakonu, u članu 72.
Naročito su izdvojene sledeće radnje:
- Svako oštećivanje, uništavanje, uklanjanje ili oduzimanje elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture iz člana 4. istog ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih uklonjenih ili oduzetih elemenata infrastrukture.
- Nanošenje štete železničkim voznim sredstvima.
- Neovlašćeno otvaranje vrata i otvora na teretnim kolima i tovarnim jedinicama u toku prevoza;
- Uklanjanje sredstava koja obezbeđuju tovarne jedinice koje se prevoze železnicom od samopokretanja;
- Bacanje ili stavljanje bilo kakvog predmeta na železničku prugu;
- Bacanje bilo kakvog predmeta na železnička vozna sredstva ili vozila koja se prevoze vozom.
U dogovoru sa nadležnim državnim organima, upravljač infrastrukture preduzima adekvatne mere u okviru svojih nadležnosti u cilju obezbeđivanja i zaštite železničke infrastrukture i obezbeđivanja odvijanja železničkog saobraćaja.
U infrastrukturnom pojasu zabranjeno je svako odlaganje otpada, smeća kao i izlivanje otpadnih voda.
U infrastrukturnom pojasu ne može se saditi visoko drveće koje svojom visinom može ugroziti železničku infrastrukturu, odnosno bezbednost železničkog saobraćaja, postavljati znakovi, izvori jake svetlosti ili bilo koji predmeti i sprave koje bojom, oblikom ili svetlošću smanjuju vidljivost železničkih signala ili koje mogu dovesti u zabunu radnike u vezi značenja signalnih znakova ili na drugi način ugroziti bezbednost železničkog saobraćaja.
Upravljač infrastrukture ovlašćen je da od vlasnika, odnosno držaoca zahteva hitno otklanjanje nepravilnosti i o tome odmah obaveštava Ministarstvo, odnosno republičkog inspektora za železnički saobraćaj radi preduzimanja zakonom propisanih mera.
Krivična dela: Zatvorska kazna za ugrožavanje saobraćaja
Ko ošteti, uništi, ukloni ili oduzme element ili deo elementa železničke infrastrukture iz člana 4. ovog zakona, bez obzira na količinu i vrednost oštećenih, uništenih ili oduzetih elemenata ili delova elemenata železničke infrastrukture, kazniće se zatvorom od tri meseca do pet godina.
Ako je usled dela nastupila teška telesna povreda nekog lica ili imovinska šteta velikih razmera, učinilac će se kazniti zatvorom od jedne do osam godina.
Ako je usled dela nastupila smrt jednog ili više lica, učinilac će se kazniti zatvorom od dve do 12 godina.
Reč je o sledećim elementima:
- Kolosek i podloga koloseka, naročito nasip, usek, drenažni kanali i rovovi, zidani rovovi, propusti, obloženi zidovi, zasadi za zaštitu bočnih nagiba itd.; platforme za putnike i robu, uključujući i one u putničkim stanicama i teretnim terminalima; ivična staza i pešačke staze; pregradni zidovi, žive ograde, ograde; protivpožarni pojasevi; aparati za zagrevanje skretnica; prelazi; zastori za zaštitu od snega itd.;
- Građevinski objekti: mostovi, propusti i drugi nadvožnjaci, tuneli, pokriveni useci i drugi podvožnjaci; potporni zidovi, strukture za zaštitu od lavina, odrona itd.;
- Putni prelazi, uključujući sredstva za osiguranje putnih prelaza;
- Gornji stroj, a naročito: šine, užlebljene šine i zaštitne šine; pragovi i podužne veze, kolosečni pričvrsni i spojni pribor, zastor uključujući tucanik i pesak; skretnice, prelazi itd.; okretnice i prenosnice (osim onih rezervisanih isključivo za lokomotive);
- Prilazi za putnike i robu, uključujući drumski pristup i pristup za putnike koji dolaze ili odlaze peške;
- Bezbednosne, signalne i telekomunikacione instalacije na otvorenim prugama, u stanicama i ranžirnim stanicama, uključujući postrojenja za stvaranje, transformisanje i distribuciju električne energije za signalizaciju i telekomunikacije; zgrade za takve instalacije ili postrojenja; kolosečne kočnice;
- Instalacije za osvetljenja za potrebe saobraćaja i bezbednosti;
- Postrojenje za transformaciju i prenos električne energije za vuču vozova: dvofazni dalekovodi 110 kV, podstanice izuzev razvodnog postrojenja 110 kV u toj podstanici, napojni kablovi između podstanica i kontaktnih vodova, kontaktna mreža i nosači, treća šina sa nosačima;