OTVORENA DEONICA PUTA PRELJINA - PAKOVRAĆE: Premijerka Srbije obratila se građanima sa sjanim vestima (FOTO/VIDEO)
Unapređivanje putne mreže jedna je od najbitnijih funkcija svake razvijenije države
Krak koji treba konačno da reši gužve oko Čačka je gotov. Svaki vozač koji je bar jednom čekao na naplatnoj rampi u Preljini i duže od dva sata, zbog gužvi na ulasku u Čačak, zna koliko je važno otvaranje za saobraćaj deonice Preljina - Pakovraća.
Najveći je na Zapadnom Balkanu, a za rad mu treba samo vetar: Korist od ovog parka ima 250.000 ljudi u Srbiji
Srbija u očima sveta: Evo zbog čega smo jedna od TOP DESTINACIJA NA PLANETI
"ZVAĆE SE PO JEDNOJ PRINCEZI" Za novi autoput u Crnoj Gori stigao prvi predlog imena: Očekujemo da bude jednoglasno prihvaćen
Pitanja novinara
Na pitanje, zašto je ova deonica puta otvorena tek sada, a poslednje obećanje dato je da će biti otvorena 9. decembra, i ko je kriv za lažna obećanja, premijerka Ana Brnabić rekla je da se Srbija danas gradi, i da se zato radovi često završavaju pre rokova, ali da se i neki probijaju, vrlo često zbog pandemije.
- Važno je da smo počeli da gradimo, i da ljudi u Požegi, na Zlatiboru, Lučanu, Ivanjici, Arilju, danas znaju da će imati auto-puteve, i pokazali smo da možemo i da hoćemo. Završićemo ga svakako pre roka koji je ugovoren - rekla je Brnabić.
Na pitanje tužbi koje je manji broj ljudi kojima je eksproprisano zemljište radi izgradnje puta, premijerka je rekla da je sigurna da Grad Čačak ništa ne opstruira, i da će lokalna samouprava pomoći tim ljudima.
- Raspitala sam se malo o tome, i razgovarali smo o problemu tih ljudi, i ja ću ih pozvati na sastanak da vidimo šta možemo da uradimo. Znam za taj problem zato što je Aleksandar Vučić pričao o tom problemu, i da je to nešto što mora da se ispita. Tako da ću se lično angažovati da vidim o čemu se radi, i ukoliko možemo da ne opterećujemo sudove time, već da rešimo to vansudski - odgovorila je Ana Brnabić.
Predsednica Vlade je rekla da nema neposredna saznanja o tome ko je politički inspirator planiranog atentata na predsednika Vučića.
- Da li imam svoje sumnje, mislim da svako razuman ima, zato što je neverovatno da u maloj državi kao što je Crna Gora imate toliko razvijenu mafiju, a da je to urađeno bez odobrenja političkog vrha - kaže premijerka.
Ona je govorila i o izjavama Sava Manojlovića, koji kaže da će se blokade nastaviti ako se ne usvoji inicijativa o moratorijumu koju je predao.
- Gospodin Manojlović obmanjuje javnost. Ja sam bila informisana da je tu inicijativu uputio Narodnoj Skupštini Republike Srbije. Ako je Skupštini, postoji zakonski uređena procedura kako i kada se to usvaja ili odbacuje. Ako je Vladi to prosleđeno, ona sa time nema nikakve veze. Gospodin Manojlović bi trebalo prvo da se dogovori sa sobom šta tačno želi. Da to ide u Skupštinu, pa da ide o zakonu o referendumu, a ako želi da ide kroz Vladu onda mora da uputi predlog, pa da sednemo i da razgovaramo - rekla je premijerka.
Ana Brnabić kaže da ona ništa neće uraditi bez javne rasprave, i da to nije dozvoljavala ni svojim ministrima, pa neće ni Savu Manojloviću.
Premijerka Srbije prokomentarisala je i gnusne komentare pojedinih ljudi na društvenim mrežama povodom smrti Ksenije Vučić.
- Meni je užasno žao Ksenije. Ona je bila žena vanrednog uma. Mnogo je toga trpela zadnjih sedam ili osam godina raznorazne uvrede. Ja sam videla užasne komentare i priloge u pojedinim medijima kao što je Srbininfo i Danas... Videla sam ružne komentare od "sociologa za nesreću" i tako mi je još jednom postalo i više nego jasno ko je kakav. Takvi ljudi, koji pišu komentare tog tipa, spremni su na sve. Dugo sam o tome sinoć razmišljala, nisu ti njihovi komentari protiv Aleksandra Vučića kao čoveka, već protiv onoga kako on menja Srbiju. Što se trudi i radi da Srbija bude bolja, jača, snažnija... - rekla je premijerka i dodaje da koliko god su oni isti, njihovi razlozi za mržnju su isti.
- Razlozi za mržnju su u tome što, u toj Srbiji koju Vučić stvara, u Srbiji u kojoj svi imaju jednake šane, iz onaj iz Kruševca, Čačka, Kragujevca kao i onaj iz Beograd, u toj takvoj Srbiji oni nikada neće moći da se predstavljaju kao elita i time su oni ugroženi i tako se rađa njihova mržnja. Najtužnije je što u njima više nema ljudskosti - rekla je Brnabić i dodale da niko ne može da pobedi, niti da dobaci do Aleksandra Vučić ili njegovog sina Danila sa takvim ponašanjem.
Obraćanje premijerke Ane Brnabić
Nakon vožnje po novoj deonici auto-puta Miloš Veliki od Preljine do Pakovraće, premijerka Ana Brnabić se obraća javnosti i odgovara na pitanja novinara.
- Danas je veliki dan za Srbiju, otvaramo 11.3 kilometara auto-puta, ova deonica od Preljine do Pakovraće nam je veoma važna. Približavamo se Požegi na manje od 20 kilometara, i ja se nadam da ćemo to uspeti da uradimo do kraja ove godine ili u prvom kvartalu sledeće - rekla je premijerka, dodajući da se radovi završavaju pre roka.
Ona se zahvalila kineskim partnerima iz CRBC-a, ističući da su teško radili pošto je ovo izuzetno teška deonica.
- Više od jedne trećine ove deonice su tuneli i mostovi, to su stvari koje nismo radili decenijama. Znam da će ovo služiti da mnogo brže u budućnosti gradimo naše auto-puteve. Naša građevinska operativa stalno radi, imamo dodatnih 17 projekata putne infrastrukture, imamo detaljno trasiranu budućnost do 2030. godine. Putevi su najvažniji za sve naše građane - rekla je Ana Brnabić.
Predsednica Vlade ističe da joj je žao što predsednik Vučić nije danas na otvaranju, zbog porodične tragedije.
- Želim da mu zahvalim, zato što su ovo njegovi snovi. On živi za puteve, niko više od njega i bolje od njega ne doživljava puteve u Srbiji. Niko ih ne poznaje bolje od Vučića, niko ne poznaje bolje sela i ljude. Hvala mu što je sanjao i što se odvažio da proba. Nama je danas sve lakše, imamo novca i znamo da gradimo, ali ima još mnogo toga što moramo da uradimo za našu Srbiju, i u smislu puteva, železnice, radnih mesta, škola, bolnica... I u smislu životne sredine. Mi radimo na svemu tome - rekla je ona.
Ana Brnabić kaže da u Srbiji postoje ljudi koji rade i grade, i ljudi koji ruše i blokiraju.
- Mi povezujemo gradove i opštine u Srbiji, Srbiju sa regionom i Srbiju sa Evropom. Danas nemamo čega da se stidimo, već sa ponosom ističemo da smo iz Srbije. Iz zemlje koja je prvak Evrope, ne samo u sportu već i u ekonomiji. Niko u Evropi ne gradi više od nas - ističe premijerka.
Premijerka Srbije istakla je da Srbije danas nema čega da se stidi, već može sa ponosom da se kaže da smo iz zemlje koja gradi više nego sve zemlje u regionu i Evropi.
- Hvala našim prijateljima iz Kine, hvala našoj Čen Bo, ambasadorki Kine i hvala što pomažete da Srbija ide dalje još jače, da ide napred. Hvala svima i šaljem veliku podršku predsedniku Aleksandru, Danilu i Milici. Svi koji smo danas ovde, znajte da imate našu veliku podršku. Živela Srbija - rekla je premijerka.
Premijerka Srbije stigla na deonicu puta Preljina - Pakovraće
Predsednica Vlade Republike Srbije Ana Brnabić otvorila deonicu puta od Preljina do Pakovraća na auto-putu Miloš Veliki.
Premijerka Srbije pozdravila je sve prisutne ranike i uputila im pozdrave predsednika Srbije koji je zbog porodične tragedije bio sprečen da danas dođe i lično obiđe radove, a koji je od početka radova obišao iste 12 puta.
- Žao mi je što on nije bio sa vama tu, i sigurno će doći narednih dana da vam čestita, da nastavimo što jače do Požege. Ostalo je još malo, važno je da završimo što pre. Hvala vam na svemu - rekla je premijerka radnicima iz Kine.
Premijerka je rekla da u ovom trenutku gradimo 12 auto-puteva i brzih saobraćajnica, i da su to ogromne investicije.
- Kada sada idem Milošem Velikim vidimo koliko se Srbija promenila, kako sve ide na bolje. Ostalo nam je nešto manje od 20 kilometara do Požege - rekla je premijerka tokom vožnje novom deonicom auto-puta.
Ona ističe da država ima dovoljno novca za sve velike projekte, i da i pored svih radova koje podstiče država javni dug je konstantno pod kontrolom.
- Možemo, radimo, i nema tu nikakvih problema. Čini mi se da bi mogli i više, ali nemamo dovoljno radnika i građevinske operative. Mi ovakve stvari nismo radili decenijama, i mnoge stvari ponovo učimo, naši inženjeri dugo nisu imali prilike da rade na ovakjvim projektima, probijanju tunela i građenju mostova - kaže Brnabić, dodajući da će u budućnosti sve biti lakše.
Premijerka je govorila i o energetskoj tranziciji i zelenoj agendi, ističući da su se mnogi juče setili da brinu o ekologiji, dok država radi na tom polju.
- Krenuli smo da radimo elektroenergetske objekte, brze pruge, sve ono što nije rađeno od Tita. Vučić živi za puteve i pruge, povezivanje različitih gradova u Srbiji, povezivanje ljudi. Imate dve vrste ljudi - ljude koji grade, i one koji ruše. Vučić je od tih koji grade, a drugi su rušili i blokirali - ističe ona.
Ana Brnabić podseća da su političari do 2012. godine ostavili zemlju sa ogromnom stopom nezaposlenosti, zatvorenim fabrikama i deficitom u budžetu.
- Imali smo dug koji je stalno rastao, a narod ništa od toga nije imao, ni puteve, ni škole, ništa nisu imali. Sada imate potpuno drugačiju Srbiju. Zemlju koja smanjuje javni dug, a otvara nove puteve, škole i bolnice. Imamo snage i uprkos pandemiji. Tadašnji političari su samo krali, što vidite i danas. Oni danas imaju pare da kupuju klubove premijer lige - rekla je premijerka.
Ona kaže da na Srbiju nikada nije gledala kao na zemlju jeftine radne snage, već na narod koji ima ogroman talenat, kreativnost, ideje.
- Na to smo uvek želeli da idemo, kako bi nadoknadili propušteno vreme, i sustigli one koji su bili ispred nas. I uspeli smo u tome. Sećam se kada je Vučić postao predsednik Vlade da je imao jako težak zadatak, sa fiskalnom konsolidacijom i poplavama koje su se desile. Ali uspešno smo se izborili sa svim problemima, samo mi smo verovali da Srbija i naš narod to mogu - kaže predsednica Vlade i dodaje da je celokupna Vlada Srbije tada uvidela da će marljivim radom moći za 12 meseci da ostvari velike i vidljive rezultate za Srbiju.
Ana Brnabić podseća da ovakvi projekti mnogo znače za celu Srbiju, pomenuvši i Prirodnjački muzej u Ovčar Banji, koji će očuvati našu kulturnu baštinu.
- I kada nas kritikuju "čuvari prirode", ja ne znam ko se prvi setio da izmesti sav onaj saobraćaj iz klisure. Uskoro ćemo napraviti i potpuno zastakljeni vidikovac u Ovčarsko-kablarskoj klisuri. Pa ćemo na jezeru Međuvršje imati potpuno ekološki katamaran, koji je u potpunosti napravljen u Srbiji. Razmišljamo o svakoj sitnici, to smo naučili od predsednika. To je politika, ovo je naša zemlja i mi za nju radimo srcem i dušom - kaže ona.
- Niko o tome nije razmišljao, ljudi su hteli da nađu posao. Tek kada je sprovedena fiskalna konsolidacija, zahvaljujući predsedniku Vučiću, vi vidite da mi radimo na odsumporavanju TENT-a, na drugim projektima značajnim za ekologiju. A niko nije pričao o tome ranije, ljudi nisu znali kada će primiti penziju. Vučić Srbiju stavlja na pravo mesto, on je tada krenuo da razmišlja o obnovljivim izvorima energije, i koliko god da mu spočitavaju to, dela govore sve - navela je Ana Brnabić te je podsetila da 2014. godine niko nije pričao niti pominjao životnu sredinu i očuvanje ekologije, kvalitetu vazduha, zagađenju i ostalim borbama današnjih lažnih ekologa.
Na samom kraju obilaska deonice puta od Preljina do Pakovraća premijerka Srbije Ana Brnabić istakla je još jednom svu zahvalnost predsedniku Srbije koji je svojim trudom i radom omogućio da Srbija danas bolje i naprednije živi, ali i da ministri u Vladi Srbije mogu bolje i sa mnogo više samopouzdanja i vere u sebe da rade i ostvaruju nove ideje i planove za bolju budućnost Srbije.
- Ja znam da je ovo težak trenutak za porodicu Vučić, smrt Ksenije Vučić potresla je sve, najviše njihovu prodicu, ali ja moram da se zahvalim predsedniku Vučiću i njegovoj porodici, na svemu što su uradili za Srbiju. Sada je sve lakše, svima nama. Ja kada sam postala predsednica Vlade 2017, već tada je to bila druga Srbija. Tada sam imala stabilnu situaciju u budžetu, sve je bilo lakše - zaključila je premijerka Ana Brnabić.
O deonici Preljina - Pakovraće
Deonica auto-puta Preljina-Pakovraće duga je 11,6 kilometara, a na tom potezu nalaze se tri mosta i jedan tunel. Izgradnja deonice Auto-puta od Preljine do Požege počela je u maju 2019. godine, a vrednost radova je 450 miliona evra. Cela trasa trebalo bi da bude izgrađena do kraja 2022. godine. Na njoj će biti tri tunela, 32 mosta, 11 nadvožnjaka i tri petlje. Ta deonica će povezati Čačak, Lučane i Požegu i dva okruga, Moravički i Zlatiborski.
Naplatna rampa u Preljini je preopterećena praktično od otvaranja ove deonice, jer se tu isključuju svi koji idu u Čačak, ali i dalje ka Zlatiboru i Crnoj Gori. Auto-put "Miloš Veliki" je bio najopterećeniji tokom prazničnih dana i zbog toga su svi s nestrpljenjem očekivali dugonajavljivano otvaranje puta do Pakovraća, jer će nova naplatna rampa da rastereti onu u Preljini.
Takođe, završetak ove obilaznice preduslov je za urbanistički razvoj Čačka, kao i na smanjenje aerozagađenja u gradu.
Ova deonica ima posebno veliki značaj jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd - Sarajevo.
SRBIJA UBRZANO GRADI SVOJ DEO AUTO-PUTA KOJI ĆE SPOJITI BEOGRAD I BAR U CRNOJ GORI
Kada autoput bude završen, ostvarićemo skoro nezamislivo: za 2 sata i 45 minuta stizaće se od Beograda do crnogorske granice. Izgradnja autoputa Beograd - Južni Jadran ne doprinosi samo ekonomskom razvoju društva, već i zaustavlja negativne demografske trendove. Bolja povezanost nerazvijenih i devastiranih područja sa razvijenim delovima Srbije, uz kraće vreme putovanja, manje putne troškove i veću bezbednost u saobraćaju, omogućiće bolje uslove života lokalnog stanovništva, razvoj preduzetništva I veći životni standard.
Auto-putevi, pored toga što povećavaju efikasnost, brzinu povezivanja, povećavaju konkurentnost privrede, ono zbog čega su jednako važni to je bezbednost saobraćaja.
"Miloš Veliki" omogućava da zaobiđete Ibarsku magistralu. Ne postoji saobraćajnica koja nije opasna, ali Ibarska magistrala je posebno rizična. Prema pojedinim statističkim podacima, na ovoj saobraćajnici godišnje pogine skoro 500 ljudi. Mnogi je i dalje smatraju jednom od najopasnijih u Srbiji.
I dalje pojedini vozači da bi stigli do Čačka koriste Ibarsku magistralu jer smatraju da je sada manje opterećena nego ranije. Stručnjaci kažu da se baš takva uverenost, koja sa sobom nosi i opušteniji pristup vožnji, često plati životom.
Takođe, izgradnja autoputa "Miloš Veliki" ima i veliki značaj za privlačenje domaćih i stranih investitora što će, između ostalog, omogućiti ravnomerni razvoj svih okolnih opština. Kada govorimo o investicijama auto put je velika šansa za privedu ali i za turiskičku i ugostiteljsku delatnost
Samo u 2021. godini urađeno je 547 kilometara lokalnih i 682 kilometra državnih puteva.