ВАЖНО УПОЗОРЕЊЕ ЗА ГРАЂАНЕ НОВОГ САДА! За недозвољено прелажење брзе пруге чека вас ДРАКОНСКА КАЗНА
Угрожавање железничког саобраћаја уређено је и Законом о железници.
Сулудо прелажење пруге које је протеклих дана забележено на потезу Београд-Нови Сад, где се изводе пробе при брзини од 200 километара на сат, могло би грађане да кошта и до 80.000 динара, када би их овлашћени инспектор затекао у тој радњи.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2021/12/13/naslovna_2_foto_profimedia_1.jpg?itok=_6g4JqsE)
Гужва на искључењу са ауто-пута је ПРОШЛОСТ: ОВО је растерећење за многе грађане
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/09/04/hapsenje-zena.jpg?itok=AsiG7QJy)
УХАПШЕН АЛЖИРАЦ У СУБОТИЦИ: Проваљивао у куће и крао сатове и накит
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2017/12/22/dsc00741.jpg?itok=DbsH4IGe)
У СУБОТИЧКОМ ПРИХВАТИЛИШТУ САМО ШЕСТ ЉУДИ: Сви корисници се тестирају на ковид - продужен рад до краја фебруара
Новчаном казном од 20.000 до 80.000 динара казниће се физичко лице за прелазак преко железничке пруге супротно члану 96. ст. 1. и 2. Закона о безбедности у железничком саобраћају, који гласи:
Прелазак друмских возила преко железничке пруге дозвољен је на укрштају пруге и пута (у даљем тексту: путни прелаз).
Прелазак пешака и бициклиста преко железничке пруге дозвољен је на путним прелазима и на укрштају пруге и пешачке, односно бициклистичке стазе.
Угрожавање железничког саобраћаја уређено је и Законом о железници.
У пружном појасу забрањено је вршење радњи којима се угрожава железнички саобраћај, наводи се у закону, у члану 72.
Нарочито су издвојене следеће радње:
- Свако оштећивање, уништавање, уклањање или одузимање елемената или делова елемената железничке инфраструктуре из члана 4. истог овог закона, без обзира на количину и вредност оштећених, уништених уклоњених или одузетих елемената инфраструктуре.
- Наношење штете железничким возним средствима.
- Неовлашћено отварање врата и отвора на теретним колима и товарним јединицама у току превоза;
- Уклањање средстава која обезбеђују товарне јединице које се превозе железницом од самопокретања;
- Бацање или стављање било каквог предмета на железничку пругу;
- Бацање било каквог предмета на железничка возна средства или возила која се превозе возом.
У договору са надлежним државним органима, управљач инфраструктуре предузима адекватне мере у оквиру својих надлежности у циљу обезбеђивања и заштите железничке инфраструктуре и обезбеђивања одвијања железничког саобраћаја.
У инфраструктурном појасу забрањено је свако одлагање отпада, смећа као и изливање отпадних вода.
У инфраструктурном појасу не може се садити високо дрвеће које својом висином може угрозити железничку инфраструктуру, односно безбедност железничког саобраћаја, постављати знакови, извори јаке светлости или било који предмети и справе које бојом, обликом или светлошћу смањују видљивост железничких сигнала или које могу довести у забуну раднике у вези значења сигналних знакова или на други начин угрозити безбедност железничког саобраћаја.
Управљач инфраструктуре овлашћен је да од власника, односно држаоца захтева хитно отклањање неправилности и о томе одмах обавештава Министарство, односно републичког инспектора за железнички саобраћај ради предузимања законом прописаних мера.
Кривична дела: Затворска казна за угрожавање саобраћаја
Ко оштети, уништи, уклони или одузме елемент или део елемента железничке инфраструктуре из члана 4. овог закона, без обзира на количину и вредност оштећених, уништених или одузетих елемената или делова елемената железничке инфраструктуре, казниће се затвором од три месеца до пет година.
Ако је услед дела наступила тешка телесна повреда неког лица или имовинска штета великих размера, учинилац ће се казнити затвором од једне до осам година.
Ако је услед дела наступила смрт једног или више лица, учинилац ће се казнити затвором од две до 12 година.
Реч је о следећим елементима:
- Колосек и подлога колосека, нарочито насип, усек, дренажни канали и ровови, зидани ровови, пропусти, обложени зидови, засади за заштиту бочних нагиба итд.; платформе за путнике и робу, укључујући и оне у путничким станицама и теретним терминалима; ивична стаза и пешачке стазе; преградни зидови, живе ограде, ограде; противпожарни појасеви; апарати за загревање скретница; прелази; застори за заштиту од снега итд.;
- Грађевински објекти: мостови, пропусти и други надвожњаци, тунели, покривени усеци и други подвожњаци; потпорни зидови, структуре за заштиту од лавина, одрона итд.;
- Путни прелази, укључујући средства за осигурање путних прелаза;
- Горњи строј, а нарочито: шине, ужлебљене шине и заштитне шине; прагови и подужне везе, колосечни причврсни и спојни прибор, застор укључујући туцаник и песак; скретнице, прелази итд.; окретнице и преноснице (осим оних резервисаних искључиво за локомотиве);
- Прилази за путнике и робу, укључујући друмски приступ и приступ за путнике који долазе или одлазе пешке;
- Безбедносне, сигналне и телекомуникационе инсталације на отвореним пругама, у станицама и ранжирним станицама, укључујући постројења за стварање, трансформисање и дистрибуцију електричне енергије за сигнализацију и телекомуникације; зграде за такве инсталације или постројења; колосечне кочнице;
- Инсталације за осветљења за потребе саобраћаја и безбедности;
- Постројење за трансформацију и пренос електричне енергије за вучу возова: двофазни далеководи 110 кВ, подстанице изузев разводног постројења 110 кВ у тој подстаници, напојни каблови између подстаница и контактних водова, контактна мрежа и носачи, трећа шина са носачима;