Hjundai predstavio KONU: Moderni SUV namenjen mlađim vozačima (FOTO)
Deo je velikog plana korejskog proizvođača.
Posle "špijunskih" snimaka koji su se pojavili na internetu krajem maja, Hjundai je objavio tehničke detalje i zvanične fotografije svog potkompaktnog SUV modela. Korejski proizvođač odlučio je da novi model dobije naziv "kona", po istoimenoj oblasti na havajskom Velikom ostrvu.
"Hjundai kona" imaće zadatak da pomogne kompaniji u ostvarivanju cilja da do 2021. postane vodeći azijski proizvođač automobila u Evropi. Kako kažu u Hjundaiju, prilikom razvoja ovog modela fokus je bio na poboljšanju vozne dinamike, kako bi se postavili novi standardi u segmentu malih SUV vozila.
AUDI SPREMIO ISTORIJSKI POTEZ: Karavani, idete OVAMO!
Dizajn automobila je pre svega prilagođen mlađoj klijenteli, kao najvažnijoj ciljnoj grupi koja će kupovati ovo vozilo, kažu u Hjundaiju. Već na prvi pogled jasno je da je korejski proizvođač napravio stilski odmak od aktuelne game svojih vozila sa namerom da se "kona" vizuelno istakne i izdvoji iz gomile konkurentskih modela drugih kompaniija koji takođe spadaju u SUV “B” segment. To je naročito primetno na prednjem delu automobila koji ima nešto agresivniji dizajn sa razdvojenim dnevnim svetlima od ostatka farova, dok maska hladnjaka izgleda kao kod novog i30. Ova tendencija je ublažena na zadnjem delu, sa stop svetlima koja podsećaju na ona sa modela "tukson".
#Hyundai has finally revealed the small SUV, the All-New KONA! Stay tuned how #KONA starts the next chapter in Hyundai’s SUV story. pic.twitter.com/q0C8juLtV1— Hyundai Worldwide (@Hyundai_Global) 13. јун 2017.
"Kona" je zasnovana na novoj mehaničkoj platformi koju deli sa sestrinskim modelom "kia stonik", koji će takođe imati premijeru ove godine.
Automobil je dugačak 4.165 mm, širok 1.800 mm i visok 1.550 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.600 mm. Pored standardnog prednjeg pogona, kupcima će na raspolaganju biti i opcioni pogon na sva 4 točka, što nije uvek slučaj sa modelima iz potkompaktnog SUV/krosover segmenta, pa se ova karakteristika može ubrojati u komparativne prednosti "kone".
pic.twitter.com/Ms0BsbwBBT— FikoR (@FikoR87) June 19, 2017
Automobil će se najpre naći u prodaji na domaćem, korejskom tržištu, i to već tokom juna, dok će u Evropu stići kasnije tokom 2017, najverovatnije posle zvanične premijere zakazane za septembar i frankfurtski auto-salon.
Kada je reč o motorizaciji, na većini svetskih tržišta osnovna verzija biće pogonjena četvorocilindričnim 2.0 atmosferskim benzincem sa 149 ks i 179 Nm, koji će biti uparen sa šestobrzinskim automatikom. Vozilo će sa ovim agregatom od 0 do 100 km/h stizati za 10 s i razvijati maksimalnih 194 km/h. U ponudi će biti i 1.6 litarski T-GDI turbo benzinac, takođe sa 4 cilindra, koji isporučuje 177 ks i 265 Nm.