Хјундаи представио КОНУ: Модерни СУВ намењен млађим возачима (ФОТО)
Део је великог плана корејског произвођача.
После "шпијунских" снимака који су се појавили на интернету крајем маја, Хјундаи је објавио техничке детаље и званичне фотографије свог поткомпактног СУВ модела. Корејски произвођач одлучио је да нови модел добије назив "кона", по истоименој области на хавајском Великом острву.
"Хјундаи кона" имаће задатак да помогне компанији у остваривању циља да до 2021. постане водећи азијски произвођач аутомобила у Европи. Како кажу у Хјундаију, приликом развоја овог модела фокус је био на побољшању возне динамике, како би се поставили нови стандарди у сегменту малих СУВ возила.
АУДИ СПРЕМИО ИСТОРИЈСКИ ПОТЕЗ: Каравани, идете ОВАМО!
Дизајн аутомобила је пре свега прилагођен млађој клијентели, као најважнијој циљној групи која ће куповати ово возило, кажу у Хјундаију. Већ на први поглед јасно је да је корејски произвођач направио стилски одмак од актуелне гаме својих возила са намером да се "кона" визуелно истакне и издвоји из гомиле конкурентских модела других компаниија који такође спадају у СУВ “Б” сегмент. То је нарочито приметно на предњем делу аутомобила који има нешто агресивнији дизајн са раздвојеним дневним светлима од остатка фарова, док маска хладњака изгледа као код новог и30. Ова тенденција је ублажена на задњем делу, са стоп светлима која подсећају на она са модела "туксон".
#Hyundai хас finally ревеалед the small СУВ, the All-New КОНА! Stay тунед how #KONA стартс the next chapter ин Hyundai’s СУВ story. pic.twitter.com/q0C8juLtV1— Hyundai Worldwide (@Hyundai_Global) 13. јун 2017.
"Кона" је заснована на новој механичкој платформи коју дели са сестринским моделом "киа стоник", који ће такође имати премијеру ове године.
Аутомобил је дугачак 4.165 mm, широк 1.800 mm и висок 1.550 mm, док је међуосовинско растојање 2.600 mm. Pored стандардног предњег погона, купцима ће на располагању бити и опциони погон на сва 4 точка, што није увек случај са моделима из поткомпактног СУВ/кросовер сегмента, па се ова карактеристика може убројати у компаративне предности "коне".
pic.twitter.com/Ms0BsbwBBT— ФикоР (@FikoR87) Јуне 19, 2017
Аутомобил ће се најпре наћи у продаји на домаћем, корејском тржишту, и то већ током јуна, док ће у Европу стићи касније током 2017, највероватније после званичне премијере заказане за септембар и франкфуртски ауто-салон.
Када је реч о моторизацији, на већини светских тржишта основна верзија биће погоњена четвороцилиндричним 2.0 атмосферским бензинцем са 149 кс и 179 Нм, који ће бити упарен са шестобрзинским аутоматиком. Возило ће са овим агрегатом од 0 до 100 км/х стизати за 10 с и развијати максималних 194 км/х. У понуди ће бити и 1.6 литарски Т-ГДИ турбо бензинац, такође са 4 цилиндра, који испоручује 177 кс и 265 Нм.