USKORO: Stiže električni Audi RS 6 sedan
Dolazi sa više snage od prethodnika.
Mercedes i BMW sa svojim modelima EQE 53 i i5 M60 već su počeli da privlače nove kupce u klasi premium električnih limuzina više srednje klase. To je motivisalo Audi da 13 godina nakon gašenja ponovo aktivira priču o RS 6 sedanu.
Audi je predstavio A6 e-tron s istoimenim konceptom još 2021. godine. Vreme im curi, jer su Mercedes i BMW već zauzeli startne pozicije u novoj niši u kojoj preovladava struja. Audijev model s četvoro vrata bi trebalo da se pojavi negde 2025. kao potpuno novi RS 6 e-tron, odnosno neće više biti samo Avant u ponudi.
Naime, limuzina će se pridružiti verziji Avant e-tron u ovoj performantnoj liniji i to 15 godina nakon što ga je Audi ukinuo, zadržavši samo Avant. Proizvođač automobila iz Ingolstadta je odlučio da zaustavi proizvodnju limuzine RS 6 2010. godine iz straha da bi RS 6 mogao da kanibalizuje limuzinu RS 7 u to vreme. Bazirane na budućoj limuzini A6 e-tron, obe verzije su potvrđene za lansiranje 2024. godine. Audi planira da ih opremi novodizajniranim pogonskim sklopom na kojem kompanija radi u partnerstvu s Porscheom. Postavka s dva motora, slična onoj u Taycanu, pokretaće ovaj divlji duo.
Električni modeli će dolaziti s više snage od prethodnika sa SUS motorom, odnosno kupumaltivna snaga elektromotora bi trebalo da ide preko 1000 KS i oko 1000 Nm obrtnog momenta. Menjač sa dvostrukim kvačilom i ''električni'' quattro pogonom isporučivaće snagu i obrtni moment na obe osovine.
Premium Platform Electric (PPE), koju je takođe razvio Audi s Porscheom za velike automobile za koje MEB arhitektura nije odgovarajuća, naći se i kod limuzine i Avanta, podržavajući arhitekturu od 800 V i inverter od silicijum-karbida. Modeli kao što su Audi Q6 e-tron SUV i Q6 e-tron Sportback, ali i Porsche Macan Electric biće izrađeni takođe na PPE platformi.
Ali pre nego potpuno nova generacija RS 6 stigne na tržište, Audi i dalje ima planove sa aktuelnim modelom. Audi Sport odeljenje će izbaciti još jači RS 6 GT Avant. Njegov 4,0 litarski TFSI V8 s dva turbopunjača bi trebalo da ima 30 KS i 50 Nm više od RS 6 Avant Performance, koji razvija 630 KS i 900 Nm obrtnog momenta.