УСКОРО: Стиже електрични Ауди РС 6 седан
Долази са више снаге од претходника.
Мерцедес и BMW са својим моделима EQE 53 и и5 М60 већ су почели да привлаче нове купце у класи премиум електричних лимузина више средње класе. То је мотивисало Ауди да 13 година након гашења поново активира причу о РС 6 седану.
Ауди је представио А6 е-трон с истоименим концептом још 2021. године. Време им цури, јер су Мерцедес и BMW већ заузели стартне позиције у новој ниши у којој преовладава струја. Аудијев модел с четворо врата би требало да се појави негде 2025. као потпуно нови РС 6 е-трон, односно неће више бити само Авант у понуди.
Наиме, лимузина ће се придружити верзији Авант е-трон у овој перформантној линији и то 15 година након што га је Ауди укинуо, задржавши само Авант. Произвођач аутомобила из Инголстадта је одлучио да заустави производњу лимузине РС 6 2010. године из страха да би РС 6 могао да канибализује лимузину РС 7 у то време. Базиране на будућој лимузини А6 е-трон, обе верзије су потврђене за лансирање 2024. године. Ауди планира да их опреми новодизајнираним погонским склопом на којем компанија ради у партнерству с Porscheom. Поставка с два мотора, слична оној у Taycanu, покретаће овај дивљи дуо.
Електрични модели ће долазити с више снаге од претходника са СУС мотором, односно купумалтивна снага електромотора би требало да иде преко 1000 КС и око 1000 Нм обртног момента. Мењач са двоструким квачилом и ''електрични'' quattro погоном испоручиваће снагу и обртни момент на обе осовине.
Премиум Платформ Елецтриц (PPE), коју је такође развио Ауди с Porscheom за велике аутомобиле за које МЕБ архитектура није одговарајућа, наћи се и код лимузине и Аванта, подржавајући архитектуру од 800 В и инвертер од силицијум-карбида. Модели као што су Ауди Q6 е-трон СУВ и Q6 е-трон Спортбацк, али и Porsche Мацан Елецтриц биће израђени такође на PPE платформи.
Али пре него потпуно нова генерација РС 6 стигне на тржиште, Ауди и даље има планове са актуелним моделом. Ауди Спорт одељење ће избацити још јачи РС 6 ГТ Авант. Његов 4,0 литарски ТФСИ В8 с два турбопуњача би требало да има 30 КС и 50 Нм више од РС 6 Авант Перформанце, који развија 630 КС и 900 Нм обртног момента.