DA LI STE ZNALI: Zašto si svi taksiji u Nemačkoj bež boje?
Obratite pažnju...
Svetla slonovača ili Ral 1015 - to je boja taksija u Nemačkoj. Većina ih vidi kao bež taksije. Ali zašto su baš sva taksi vozila te boje i da li je to obavezno?
MOŽE BITI OZBILJNIH POSLEDICA: Da li znate kada se radi centriranje trapa, a kada balansiranje guma?
STIŽU NOVA PRAVILA? Evo šta bi moglo da se promeni sa vozačkim dozvolama i polaganjem ispita
NOVI LOGOTIP NA GUMAMA: Da li znate li šta predstavlja?
Verovatno ste nekad i na srpskim putevima videli Mercedes bež boje, izranjavan u mnogim saobraćajnim bitkama, koji ostavlja za sobom gust oblak crnog dima. Odmah ste mogli da zaključite – taj automobil je kupljen u Nemačkoj i iza sebe ima najmanje 300.000 pređenih kilometara!
Taksi vozila u mnogim zemljama su žuta, u nekim crvena, pa čak i svetloplava – a u nekim zemljama nema strožih propisa povodom boje. Sa druge strane, nemački taksiji su bež boje. Ali ne svi i ne uvek. Originalno, taksiji u Nemačkoj nisu bili bež, već crni. Ali tome je došao kraj 1971. godine. To je naredio tadašnji savezni ministar saobraćaja Georg Leber (1920.–2012., SPD). Nova boja trebala je da bude svetla slonovača (tehnički naziv: Ral 1015). Nakon petogodišnjeg prelaznog perioda, svi crni taksiji trebali su da nestanu sa nemačkih ulica. I to se dogodilo.
Koji su razlozi za tu odluku? Lagana prljavština i male mrlje ne primećuju se tako brzo na bež boji kao na crnoj, taksiji izgledaju urednije, a godinama pre nego što su klima-uređaji ugrađeni u automobile, u crnim taksijima bilo je prilično vruće…
Međutim, što je još važnije, ta boja, za razliku od crne, do tada nije bila korišćena za putničke automobile. A kako prenosi Revija HAK, ostala je takva i posle toga. Sa razlogom, naravno. Na kraju krajeva, svetlija boja povećala je i bezbednost na putevima, što je bila važna briga Lebera.