GIGANTI SE SPAJAJU: Imaju paklen plan za osvajanje tržišta
Spajanje "Nisana" i "Honde" dovelo bi do stvaranja moćne grupe, čiji bi proizvodni kapacitet iznosio oko osam miliona vozila.
Japanski proizvođači automobila "Nisan" i "Honda" otpočeli su pregovore s ciljem da oforme zajedničku holding kompaniju, javljaju mediji u Zemlji izlazećeg sunca.
S obzirom da je "Nisan" najveći deoničar u fabrici automobila "Micubiši", to bi praktično značilo povezivanje tri velika proizvođača u korporaciju koja bi imala proizvodni kapacitet od oko osam miliona četvorotočkaša godišnje.
Takođe, to bi bio korak dalje u odnosu na strateški savez koje su te kompanije oformile tokom leta s ciljem da zajednički rade na razvoju električnih modela i softvera za automobile.
Kada je u pitanju poslovno posrtanje "Nisana," prisutni su i drugi faktori, poput relativno neuspelih pokušaja kompanije da nakon odlaska dugogodišnjeg generalnog direktora Karlosa Gona i skandala koji su ga propratili izvrši unutrašnje reforme i povrati ozbiljno poljuljani ugled. Tu je i posustajanje prodaje u SAD, gde se kupci u sve većem broju vraćaju hibridima na uštrb vozila na isključivo električni pogon.
Naime,"Nisan" je još 2010. godine (prvi na svetu) počeo sa masovnom proizvodnjom jednog električnog modela, te je i danas lider u Japanu u tom domenu, ali je zapostavio razvoj hibridnih vozila, zbog čega ne može da isprati pomenutu potražnju na severnameričkom tržištu, te tamo beleži ozbiljne gubitke.
Interesantno je, međutim, da su istovremeno deonice "Honde" počele da se klackaju gore-dole, jer investitori i deoničari, osim opšte zamisli o racionalizaciji i uštedama, za sada ne vide jasno kakvu konkretnu korist bi ona mogla da stekne od spajanja sa "Nisanom".
Ipak, očigledno je da su "Hondi" potrebne krupne promene jer je najavila da će u svojim postrojenjima širom sveta smanjiti proizvodnju za ukupno pola miliona vozila godišnje. To obuhvata i prvu redukciju u Kini, zemlji u kojoj pravi najviše četvorotočkaša, piše RTS.
Spajanje "Nisana" (ili, preciznije, "Nisan-Micubišija") sa "Hondom" deo je svetskog trenda konsolidacije i ukrupnjavanja proizvođača automobila. Njihovim spajanjem nastala bi kompanija koja bi potencijalno mogla biti treći najveći svetski proizvođač i prodavac vozila.
U 2023. godini "Honda" je prodala četiri, a "Nisan" 3,37 miliona četvorotočkaša.