ГИГАНТИ СЕ СПАЈАЈУ: Имају паклен план за освајање тржишта
Спајање "Нисана" и "Хонде" довело би до стварања моћне групе, чији би производни капацитет износио око осам милиона возила.
Јапански произвођачи аутомобила "Нисан" и "Хонда" отпочели су преговоре с циљем да оформе заједничку холдинг компанију, јављају медији у Земљи излазећег сунца.
С обзиром да је "Нисан" највећи деоничар у фабрици аутомобила "Мицубиши", то би практично значило повезивање три велика произвођача у корпорацију која би имала производни капацитет од око осам милиона четвороточкаша годишње.
Такође, то би био корак даље у односу на стратешки савез које су те компаније оформиле током лета с циљем да заједнички раде на развоју електричних модела и софтвера за аутомобиле.
Када је у питању пословно посртање "Нисана," присутни су и други фактори, попут релативно неуспелих покушаја компаније да након одласка дугогодишњег генералног директора Карлоса Гона и скандала који су га пропратили изврши унутрашње реформе и поврати озбиљно пољуљани углед. Ту је и посустајање продаје у САД, где се купци у све већем броју враћају хибридима на уштрб возила на искључиво електрични погон.
Наиме,"Нисан" је још 2010. године (први на свету) почео са масовном производњом једног електричног модела, те је и данас лидер у Јапану у том домену, али је запоставио развој хибридних возила, због чега не може да испрати поменуту потражњу на севернамеричком тржишту, те тамо бележи озбиљне губитке.
Интересантно је, међутим, да су истовремено деонице "Хонде" почеле да се клацкају горе-доле, јер инвеститори и деоничари, осим опште замисли о рационализацији и уштедама, за сада не виде јасно какву конкретну корист би она могла да стекне од спајања са "Нисаном".
Ипак, очигледно је да су "Хонди" потребне крупне промене јер је најавила да ће у својим постројењима широм света смањити производњу за укупно пола милиона возила годишње. То обухвата и прву редукцију у Кини, земљи у којој прави највише четвороточкаша, пише РТС.
Спајање "Нисана" (или, прецизније, "Нисан-Мицубишија") са "Хондом" део је светског тренда консолидације и укрупњавања произвођача аутомобила. Њиховим спајањем настала би компанија која би потенцијално могла бити трећи највећи светски произвођач и продавац возила.
У 2023. години "Хонда" је продала четири, а "Нисан" 3,37 милиона четвороточкаша.