KOLAPS - OZBILJNE NESREĆE BI USLEDILE! Boje na semaforu izabrane su iz posebnog razloga, mora ovako I NIKAKO DRUGAČIJE
Ne zavisi od onoga na šta mislite.
Boje, koje se pojavljuju na semaforima širom sveta, izabrane su iz vrlo specifičnih razloga. Pre nego što su automobili bili uobičajeno u upotrebi, mašinovođama je bio potreban način za navigaciju kroz rastuću železnicu.
UŠTEDITE NOVAC: Ako idete u Tursku na more SOPSTVENIM vozilom, na OVO MORATE posebno da obratite pažnju
RUSIJA RADI PUNOM PAROM: Planira ove godine da proizvede oko 800.000 vozila
ŠTEDI GORIVO, A ČUVA MOTOR: Evo kako je najekonomičnije voziti auto-putem
Na originalnom sistemu vozova, crvena je značila zaustavljanje, bela je značila ići, a zelena je označavala "nastavite sa oprezom".
Crvena boja je korišćena jer je to boja sa najdužom talasnom dužinom, što znači da se može videti iz daljine. Ovo je omogućilo mašinovođama da reaguju dovoljno brzo da zaustave pre nego što stignu do svetla.
Pošto su automobili prvi put postali popularni 1920-ih, policajci su koristili zviždaljke za usmeravanje saobraćaja. Ali ubrzo je bilo potrebno drugo rešenje i izmišljen je savremeni semafor. Sledio je isti sistem koji je koristila železnica. Međutim, bela je izazvala probleme vozaču koji je često mešao boju za nešto drugo.
Svaka greška mogla bi da izazove ozbiljnu nesreću pa je morala biti izabrana nova boja. Pošto je žuta bila uočljivija, napravljena je kao boja za nastavljanje sa oprezom. Prvi semafor je počeo da radi u decembru 1868. godine na trgu Parlamenta u Londonu. Sistem je bio sastavljen od dva pokretna znaka pričvršćena za okretne ruke kojima se manipulisalo pomoću poluge. Stub je bio prekriven gasnim semaforom kako bi se osigurala vidljivost.
Noću bi crveno svetlo komandovalo "Stop", a zeleno bi značilo upotrebu "Oprez". 1912. godine, prvi električni semafor je razvio policajac iz Solt Lejk Sitija Lester Vajr, koji je imao dve boje, crvenu i zelenu, kao i zujalicu koja je upozoravala vozače na neposrednu promenu. Prva trobojna svetla kreirao je policajac iz Detroita Vilijam Pots 1920. godine, koja je koristila ćilibar, iste boje kao i na železnici.
U početku, međutim, nije bilo pravila o vrsti svetla ili uzorku koji se mora koristiti. Tako bi izgledali drugačije gde god želite. Univerzalni sistem je 1935. godine stvorila Savezna uprava za puteve.