VOŽNJA NA STRUJU PRLJAVIJA OD DIZELA: Istraživanje dalo neočekivane rezultate!
Stručnjaci predlažu metan kao gorivo!
Iako se reklamira kao vožnja bez ikakve emisije izduvnih gasova, električni automobili ipak zagađuju sredinu – najpre tokom procesa proizvodnje, a zatim i tokom punjenja baterija strujom koja se i dalje u većini slučajeva proizvodi sagorevanjem uglja.
Američko istraživanje pokazalo je da mali gradski benzinac manje zagađuje životnu sredinu od Teslinog modela S, a druga studija dokazala je da su električna vozila u Kini dovela do povećanja zagađenja. U oba slučaju, glavni krivac je neekološka proizvodnja struje.
Sada je i jedno nemačko istraživanje dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila, piše portal Seebiz.eu.
Kristof Buhal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Diterom Karlom i Hans-Vernerom Sinom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina.
Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Tako samo baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida, navodi se u studiji.
HOĆETE DUGU VOŽNJU ZA MALE PARE?! Ovih 5 modela imaju najveću rezervu goriva
CRVENI LEPOTAN! Novi MERCEDESOV model PLENI poglede! (VIDEO)
Ako ovom podatku, doda životni vek baterije od 10 godina i kapacitet da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo da Model 3 izbacuje 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima.
Kada se u obzir uzme i emisija CO2 iz elektične mreže Teslin model emituje između 156 i 181 gram CO2 na kilometar, dok benzinski Mercedes E 300 (245 KS) izbaciju 181 g/km, a E 200 d (150 KS) samo 118 g CO2/km.
Autori studije kažu da bi, umesto električnih automobila, trebalo razmišljati o metanu kao gorivu, čijem se sagorevanjem izbacuje za trećinu manje ugljen-dioksida u prirodu.