ВОЖЊА НА СТРУЈУ ПРЉАВИЈА ОД ДИЗЕЛА: Истраживање дало неочекиване резултате!
Стручњаци предлажу метан као гориво!
Иако се рекламира као вожња без икакве емисије издувних гасова, електрични аутомобили ипак загађују средину – најпре током процеса производње, а затим и током пуњења батерија струјом која се и даље у већини случајева производи сагоревањем угља.
Америчко истраживање показало је да мали градски бензинац мање загађује животну средину од Теслиног модела С, а друга студија доказала је да су електрична возила у Кини довела до повећања загађења. У оба случају, главни кривац је нееколошка производња струје.
Сада је и једно немачко истраживање довело у питање еколошку прихватљивост електричних аутомобила, указавши да они помажу клими само на папиру и да су, у ствари, гори за околину од дизел возила, пише портал Сеебиз.еу.
Кристоф Бухал, професор физике из Келна, саставио је извештај с колегама Ханс-Дитером Карлом и Ханс-Вернером Сином за Ифо Институт за економска истраживања.
Кад се емисије угљен-диоксида из производње батерија и необновљивих метода коришћених да се произведе електрична енергија у Немачкој узму у обзир, електрични аутомобил оптерећује климу 11 до 28 посто више од дизел аутомобила, износи се у студији, преноси Хина.
Много енергије се користи за обнављање и процесирање литијума, кобалта и мангана који се користи за аутомобилске батерије. Тако само батерија за Тесла Модел 3 производи 11 до 15 тона угљен-диоксида, наводи се у студији.
ХОЋЕТЕ ДУГУ ВОЖЊУ ЗА МАЛЕ ПАРЕ?! Ових 5 модела имају највећу резерву горива
ЦРВЕНИ ЛЕПОТАН! Нови МЕРЦЕДЕСОВ модел ПЛЕНИ погледе! (ВИДЕО)
Ако овом податку, дода животни век батерије од 10 година и капацитет да се пређе 15.000 километара годишње, то би значило да Модел 3 избацује 73 до 98 грама угљен-диоксида на километар, према ауторима.
Када се у обзир узме и емисија ЦО2 из електичне мреже Теслин модел емитује између 156 и 181 грам ЦО2 на километар, док бензински Мерцедес Е 300 (245 КС) избацију 181 г/км, а Е 200 д (150 КС) само 118 г ЦО2/км.
Аутори студије кажу да би, уместо електричних аутомобила, требало размишљати о метану као гориву, чијем се сагоревањем избацује за трећину мање угљен-диоксида у природу.