Deset razloga zbog kojih propadaju mala preduzeća
Ako razmišljate da pokrete svoj biznis, ove stvari morate znati
Ponekad se čini da je pitanje sreće zašto neke male firme uspevaju, a druge propadaju, ali zapravo postoje zajedničke greške koje ubijaju male biznise i pre nego što uspeju da stanu na noge.
Kako da svom startap preduzeću date priliku da opstane? Izbegavajte ovih deset grešaka:
1. Prebrz rast
Rast je poželjan, ali preterana ekspanzija je ozbiljna greška. Želja da budete prvi na tržištu s novim proizvodom i nastojanja da nervoznim investitorima dokažete da biznis nezaustavljivo raste mogu vas finansijski preopteretiti. Postavite realne ciljeve i razvijajte svoj biznis u skladu sa tražnjom.
Neverovatan ŠOK za ljubitelje pekara: Najpopularniji proizvod DRASTIČNO POSKUPEO
2. Nepraćenje finansija
U većini propalih firmi pokazalo se da su vlasnici stvarali prevelike dugove. Naučite kako da pažljivo pratite svoje finansije i kako da beležite tok novca.
3. Preterana potrošnja
Mnogi preduzetnici početnici vrlo brzo potroše početni kapital, što se obično događa zbog pogrešnog načina funkcionisanja biznisa. Ako tek pokrećete posao, potražite savet iskusnijih preduzetnika, koji su se uspešno pokazali u preduzetništvu.
Kako potpuno bezbrižno dočekati rođenje trojki
4. Nedostatak rezervnog kapitala
Morate biti pripremljeni za neočekivane troškove, kao što su resursi i radna snaga. Morate osigurati rezervna sredstva, da biste preživeli teška vremena i sezonske oscilacije.
5. Loš izbor lokacije
Nemojte dozvoliti da vas povede samo povolna cena iznajmljivanja poslovnog prostora. Razmislite o konkurenciji, odnosno koliko sličnih poslova ima u okolini, kakva je saobraćajna povezanost…
6. Loša usluga
Loša usluga i nestručnost zaposlenih može da brzo potopi vaš biznis. Definišite na koji način zaposleni moraju da obavljaju svoja zaduženja i kreirajte unutrašnju kontrolu.
7. Neodgovarajući poslovni plan
Dobro napravljen poslovni plan vas prisiljava da mislite o budućnosti i izazovima koji vas očekuju kao i da se brinete o finansijskim potrebama, marketinškom planu, konkurenciji i strategiji razvoja.
8. Nemogućnost prilagođavanja
Za preživljavanje svakog malog biznisa neophodni su sposobnost prepoznavanja mogućnosti i fleksibilnost da se te mogućnosti prihvate.
9. Neefikasan marketing
Klijenti ne mogu da posluju sa vama ako ne znaju da postojite. Oglašavanje i promovisanje biznisa na internetu, putem društvenih mreža, nije prevelik trošak.
Šok na trafikama: Poskupele cigarete, evo koliko će sada koštati
10. Potcenjivanje konkurencije
Lojalnost klijenata se ne događa samo od sebe, već je treba zaslužiti. Pratite konkurente i budite korak ispred. Ako se ne brinete o klijentima, konkurencija sigurno hoće.