Десет разлога због којих пропадају мала предузећа
Ако размишљате да покрете свој бизнис, ове ствари морате знати
Понекад се чини да је питање среће зашто неке мале фирме успевају, а друге пропадају, али заправо постоје заједничке грешке које убијају мале бизнисе и пре него што успеју да стану на ноге.
Како да свом стартап предузећу дате прилику да опстане? Избегавајте ових десет грешака:
1. Пребрз раст
Раст је пожељан, али претерана експанзија је озбиљна грешка. Жеља да будете први на тржишту с новим производом и настојања да нервозним инвеститорима докажете да бизнис незаустављиво расте могу вас финансијски преоптеретити. Поставите реалне циљеве и развијајте свој бизнис у складу са тражњом.
Невероватан ШОК за љубитеље пекара: Најпопуларнији производ ДРАСТИЧНО ПОСКУПЕО
2. Непраћење финансија
У већини пропалих фирми показало се да су власници стварали превелике дугове. Научите како да пажљиво пратите своје финансије и како да бележите ток новца.
3. Претерана потрошња
Многи предузетници почетници врло брзо потроше почетни капитал, што се обично догађа због погрешног начина функционисања бизниса. Ако тек покрећете посао, потражите савет искуснијих предузетника, који су се успешно показали у предузетништву.
Како потпуно безбрижно дочекати рођење тројки
4. Недостатак резервног капитала
Морате бити припремљени за неочекиване трошкове, као што су ресурси и радна снага. Морате осигурати резервна средства, да бисте преживели тешка времена и сезонске осцилације.
5. Лош избор локације
Немојте дозволити да вас поведе само поволна цена изнајмљивања пословног простора. Размислите о конкуренцији, односно колико сличних послова има у околини, каква је саобраћајна повезаност…
6. Лоша услуга
Лоша услуга и нестручност запослених може да брзо потопи ваш бизнис. Дефинишите на који начин запослени морају да обављају своја задужења и креирајте унутрашњу контролу.
Храна јефтина, некретнине још јефтиније: У ОВОЈ земљи се живи као у РАЈУ, питање је само ОДАКЛЕ СТЕ
7. Неодговарајући пословни план
Добро направљен пословни план вас присиљава да мислите о будућности и изазовима који вас очекују као и да се бринете о финансијским потребама, маркетиншком плану, конкуренцији и стратегији развоја.
8. Немогућност прилагођавања
За преживљавање сваког малог бизниса неопходни су способност препознавања могућности и флексибилност да се те могућности прихвате.
9. Неефикасан маркетинг
Клијенти не могу да послују са вама ако не знају да постојите. Оглашавање и промовисање бизниса на интернету, путем друштвених мрежа, није превелик трошак.
Шок на трафикама: Поскупеле цигарете, ево колико ће сада коштати
10. Потцењивање конкуренције
Лојалност клијената се не догађа само од себе, већ је треба заслужити. Пратите конкуренте и будите корак испред. Ако се не бринете о клијентима, конкуренција сигурно хоће.