SVI VOLE NAŠE SLATKIŠE: Izvoz čokolada, bombona i keksa veći za petinu!
Veliki napredak
- Kapaciteti ove grane su veći od domaćih potreba, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz. Zasada najveće izvozno tržište su i dalje republike bivše SFRJ, gde stalno dominira BiH - objašnjava Biorčevićeva
SJAJNE VESTI MINISTARSTVA PRIVREDE: Kompanije koje su dobile podsticaje zaposlile 40.000 ljudi
Ove poslove nema ko da radi, a dnevnica je 4.000 dinara! Evo koji su to poslovi!
Srbija beleži rast izvoza konditorskih proizvoda i to ponajviše slatkiša, dok je uvoz opao. Tačnije, srpska konditorska industrija plasirala je u druge zemlje robu vrednu 150,6 miliona dolara, dok je godinu dana pre toga brojka bila 128 milion.
Među najviše izvezenim proizvodima su keks, biskviti i vafli (za 24 odsto), dok je plasman čokolada i bombona skočio za 18 odsto.
Ovo je, kako kaže Saška Biorčević, samostalni savetnik u Udruženju za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, jedan od najzdravijih delova naše prehrambene industrije.
60 MINUTA VREDNIH ZLATA: Evo gde možete zaraditi i do 42 EVRA po radnom satu!
– Kapaciteti ove grane su veći od domaćih potreba, pa oko trećina godišnje proizvodnje ide u izvoz. Primenjuju se evropski standardi i postignut je evropski kvalitet proizvoda, sa stalnim ulaganjima u nove tehnologije i širenje asortimana. Zasada najveće izvozno tržište su i dalje republike bivše SFRJ, gde stalno dominira BiH – objašnjava Biorčevićeva.
Prema rečima Bojana Raduna, generalnog direktora “Bambija”, izvozni rezultati najbolje govore o snazi konditorske industrije Srbije, koja iz godine u godinu raste.
– Od svih tržišta regiona, na tržištu Srbije je najveći intenzitet konkurentske borbe lokalnih, regionalnih i multinacionalnih kompanija. To je kod jakih igrača u konditorskoj industriji Srbije razvilo konkurentske prednosti, koje poslednjih godina dolaze do izražaja, pre svega u izvozu u zemlje regiona – navodi Radun.
Njegova kompanija je prošle godine zabeležila rast izvoza od 20 odsto, a uspeli su da osvoje i neka nova tržišta.
– Naš fokus će biti dalje jačanje pozicije kompanije i naših brendova na tržištu bivše Jugoslavije, ali i Evropske unije. Verujem da će konditorska industrija Srbije i u narednim godinama biti svetla tačka srpskog izvoza – zaključuje Radun.
Matjaž Vodopivec, direktor strateškog poslovnog područja Slatko i slano u okviru “Atlantik grupe” u čijem je sklopu kompanija “Soko Štark” kaže da je jedini način da proizvođači u zemlji ili regionu pariraju multinacionalnim kompanijama komparativna prednost.
SJAJNA VEST: Hoćete da se bavite pčelarstvom?! Dobijate 100.000 dinara, a vraćate samo OVO!!
– Dugoročne ambicije su prvenstveno usmerene na dalji rast u regionu. Naši proizvodi su prisutni na svim kontinentima, ali količine koje izvozimo van regiona su manje i uglavnom su namenjene potrošačima koji su poreklom odavde. S druge strane, regionalno tržište poznajemo do detalja u svim segmentima, troškovi transporta nisu veliki, a imamo podršku u velikom distributivnom lancu naše grupe – ističe Vodopivec koji kaže da se neće zaustaviti na sadašnjim rezultatima jer je srednjoročni plan da izvoz “Soko Štarka” prevaziđe prodaju na srpskom tržištu za 50 odsto ukupne godišnje proizvodnje.