СВИ ВОЛЕ НАШЕ СЛАТКИШЕ: Извоз чоколада, бомбона и кекса већи за петину!
Велики напредак
- Капацитети ове гране су већи од домаћих потреба, па око трећина годишње производње иде у извоз. Засада највеће извозно тржиште су и даље републике бивше СФРЈ, где стално доминира БиХ - објашњава Биорчевићева
СЈАЈНЕ ВЕСТИ МИНИСТАРСТВА ПРИВРЕДЕ: Компаније које су добиле подстицаје запослиле 40.000 људи
Ове послове нема ко да ради, а дневница је 4.000 динара! Ево који су то послови!
Србија бележи раст извоза кондиторских производа и то понајвише слаткиша, док је увоз опао. Тачније, српска кондиторска индустрија пласирала је у друге земље робу вредну 150,6 милиона долара, док је годину дана пре тога бројка била 128 милион.
Међу највише извезеним производима су кекс, бисквити и вафли (за 24 одсто), док је пласман чоколада и бомбона скочио за 18 одсто.
Ово је, како каже Сашка Биорчевић, самостални саветник у Удружењу за прехрамбену индустрију Привредне коморе Србије, један од најздравијих делова наше прехрамбене индустрије.
60 МИНУТА ВРЕДНИХ ЗЛАТА: Ево где можете зарадити и до 42 ЕВРА по радном сату!
– Капацитети ове гране су већи од домаћих потреба, па око трећина годишње производње иде у извоз. Примењују се европски стандарди и постигнут је европски квалитет производа, са сталним улагањима у нове технологије и ширење асортимана. Засада највеће извозно тржиште су и даље републике бивше СФРЈ, где стално доминира БиХ – објашњава Биорчевићева.
Према речима Бојана Радуна, генералног директора “Бамбија”, извозни резултати најбоље говоре о снази кондиторске индустрије Србије, која из године у годину расте.
– Од свих тржишта региона, на тржишту Србије је највећи интензитет конкурентске борбе локалних, регионалних и мултинационалних компанија. То је код јаких играча у кондиторској индустрији Србије развило конкурентске предности, које последњих година долазе до изражаја, пре свега у извозу у земље региона – наводи Радун.
Његова компанија је прошле године забележила раст извоза од 20 одсто, а успели су да освоје и нека нова тржишта.
– Наш фокус ће бити даље јачање позиције компаније и наших брендова на тржишту бивше Југославије, али и Европске уније. Верујем да ће кондиторска индустрија Србије и у наредним годинама бити светла тачка српског извоза – закључује Радун.
Матјаж Водопивец, директор стратешког пословног подручја Слатко и слано у оквиру “Атлантик групе” у чијем је склопу компанија “Соко Штарк” каже да је једини начин да произвођачи у земљи или региону парирају мултинационалним компанијама компаративна предност.
СЈАЈНА ВЕСТ: Хоћете да се бавите пчеларством?! Добијате 100.000 динара, а враћате само ОВО!!
– Дугорочне амбиције су првенствено усмерене на даљи раст у региону. Наши производи су присутни на свим континентима, али количине које извозимо ван региона су мање и углавном су намењене потрошачима који су пореклом одавде. С друге стране, регионално тржиште познајемо до детаља у свим сегментима, трошкови транспорта нису велики, а имамо подршку у великом дистрибутивном ланцу наше групе – истиче Водопивец који каже да се неће зауставити на садашњим резултатима јер је средњорочни план да извоз “Соко Штарка” превазиђе продају на српском тржишту за 50 одсто укупне годишње производње.