KLJUČNO PITANJE NA RAZGOVORU ZA POSAO: Evo i ŠTA treba da odgovorite na njega!
Tokom razgovoru za posao, odgovor na pitanje gde vidite sebe za pet godina može presudno da utiče na to da li ćete biti primljeni ili ne.
- Ovo često postavljano pitanje na intervjuu za posao ima za cilj da poslodavac stekne utisak o tome da li kandidat želi da izgradi profesionalnu karijeru, ili samo da se zaposli, da li se ciljevi kandidata poklapaju s ciljevima organizacije i da li su njegovi planovi za budućnost realni - objašnjava Dejvid Višon, direktor kompanije za vrbovanje talenata u kompaniji "Rue La la".
Prema rečima njujorškog biznis trenera Dejla Kjurova, odgovor na ovo pitanje takođe otkriva da li vaša poslovna etika i vaš stav odgovaraju kompaniji i da li ste dovoljno lojalni da biste postali stalni član njihovog tima.
Evo šta menadžeri žele, odnosno ne žele da čuju kada vam postave to pitanje:
1. Žele da znaju da li ste ozbiljno razmišljali o tome
“Ne dozvolite da vas uhvate bez dugoročnog plana”, kaže Višon. Pokažite sagovorniku da ste razmišljali o tom pitanju i da ste razradili osnovni razvojni plan. Istovremeno, poželjno je da vidi da ste fleksibilni. “Jasno je da stvari mogu da se promene, pa se potrudite da nađete ravnotežu između odlučnosti da stignete tamo gde ste naumili i razumevanja činjenice da stvari mogu da krenu i drugačijim tokom”, savetuje ovaj stručnjak.
2. Žele da znaju da li ste ambiciozni - ali i da su vam ciljevi realni
“Ne pokazujte preteranu ambicioznost”, kaže Višon. “U redu je da spomenete da želite da napredujete u budućnosti, ali može biti pogubno ako ste se prijavili za početnički posao, a kažete da želite da budete glavni izvršni direktor za pet godina.
3. Žele da čuju da ste spremni da ispunite svoje obaveze pre unapređenja
- Rukovodilac ne želi da čuje da očekujete da ćete za godinu dana biti unapređeni i moći da obavljate posao svog šefa - objašnjava Kjurov. Ne dovodite u pitanje ničiju karijeru i stavite sagovorniku do znanja da vam je jasno da su potrebni vreme i mnogo rada da biste bili unapređeni.
“Izrazite spremnost za rad na ličnom i profesionalnom razvoju kako biste mogli da nepredujete unutar organizacije”, dodaje Višon.
4. Žele da znaju da ste lojalni i spremni da radite u kompaniji najmanje pet godina
Kompanije ulažu mnogo vremena i novca u regrutovanje i obuku kandidata i logično je da ne žele da ulažu u nekoga ko će otići za godinu-dve, kaže Kjurov. Zbog toga nemojte da spominjete da se nadate da ćete raditi u drugoj kompaniji, drugoj industriji, ili potpuno drugačiji posao od onoga za koji ste se prijavili.
5. Žele da čuju koliko se kompanija i posao za koji se prijavili uklapa u vaše dugoročne ciljeve
- Neka vam posao za koji ste konkurisali bude osnova za odgovore koje ćete dati - savetuje Višon.
- Recite im da možete da ostvarite dugoročne ciljeve tako što ćete na najbolji mogući način obavljati taj posao. Bilo bi korisno da im kažete na koji način nameravate da doprinesete organizaciji i razvijate se zajedno s njom u narednih nekoliko godina - dodaje Kjurov.
- Da biste bili sigurni da je vaš petogodišnji plan u skladu s planom kompanije, preduhitrite sagovornika i pitajte ga kakve rezultate očekuje od osobe na tom radnom mestu, preporučuje Višon. “To će vam pomoći da bolje razumete uslove za napredovanje i procenite vremenski okvir za to - zaključuje on.