PETLJE I BICIKLISTIČKA STAZA: Detalji izgradnje deonice koja će povezati Beograd i "Miloša Velikog"
Vrednost radova oko 70 miliona evra
Komercijalni ugovor o projektovanju i izvođenju radova na izgradnji deonice Novi Beograd-Surčin, potpisan je 18. avgusta 2019. godine između Vlade Srbije, JP Putevi Srbije i kineske kompanije China Communications Construction Company (CCCC), a njegova vrednost je 70,5 miliona dolara.
Kako se navodi u saopštenju javnog preduzeća Putevi, deonica Novi Beograd-Surčin je od izuzetnog značaja za funkcionisanje čitavog koridora Miloš Veliki (autoput E-763), imajući u vidu da predstavlja vezu grada Beograda sa novim autoputem i u ovom trenutku čini nedostajuću "kariku" na početku čitave rute.
Dužina deonice je 7,9 kilometara, proteže se od Vojvođanske ulice na Novom Beogradu, gde je planiran kružni tok, pa sve do buduće petlje Surčin.
Predmetna deonica je specifična između ostalog i po tome što za razliku od dosadašnjih projekata na izgradnji autoputeva, prolazi kroz naseljeno, gradsko područje, što za posledicu ima specifične zahteve u pogledu tehnologije izvođenja radova.
Za manje od DVA MESECA Vučić otvara ISTOČNI KRAK KORIDORA 10, a do "Miloša Velikog" vodiće ČETIRI TRAKE iz prestonice
NA 31 KM AUTOPUTA ČAK 12 KM TUNELA I 35 MOSTOVA: Ovako će izgledati kratka, ali jedna od NAJTEŽIH deonica Koridora 11
Međugradski autobusi ne mogu auto-putem "Miloš Veliki": Krenuće za godinu dana, a evo u čemu je štos! (FOTO)
Kako se navodi, "predviđa se i izgradnja biciklističkih i pešačkih staza, što za rezultat ima širi profil (trup) čitavog auto-puta i značajno veće količine radova". Planirane su pešačke i biciklističke staze sa obe strane ove saobraćajnice, širine dva metra i 2,20 metra. Imajući to u vidu, širina normalnog poprečnog profila ove deonice ide čak do 47,2 metra.
Takođe, s obzirom da je autoput širi, to zahteva i da buduće konstrukcije za ukrštanje ove saobraćajnice sa lokalnim putevima (mostovi, nadvožnjaci i podvožnjaci) budu veće nego što je to uobičajen slučaj.
Projekat podrazumeva izgradnju ukupno pet mostovskih konstrukcija i jedan nadvožnjak, a osim toga, ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama biće ostvarena i preko četiri površinske i jedne denivelisane raskrsnice (petlje).
Još jedna specifičnost projekta je i u tome što predviđa ugradnju velikih količina građevinskih materijala za izgradnju saobraćajnice, naročito peska i kamenog agregata, usled šireg profila nego kod standardnog autoputa, navodi se dalje u saopštenju. Uzimajući u obzir "gradsku" lokaciju deonice i kratak rok izgradnje, to zahteva i veće troškove usled potrebe da se angažuje veći broj vozila i opreme na dužim transportnim rastojanjima.
Zdravstvenim radnicima stiže POVEĆANJE PLATA: Poznato za koliko HILJADA DINARA će im se uvećati zarada!
Građani, stigle LEPE VESTI: Poznat datum POVEĆANJA PLATA, a evo i za KOLIKO HILJADA će vam biti puniji džepovi!
MOŽDA NISTE ZNALI Koliko prema zakonu može najkraće da traje prvi deo odmora?
Kako kažu iz Puteva Srbije, pomenuta ukrštanja sa lokalnim saobraćajnicama će, uzimajući u obzir dužinu deonice, biti na relativno kratkim rastojanjima. S tim u vezi, izgradnja navedenih konstrukcija i objekata na kraćim rastojanjima zahteva primenu specifičnih tehnologija za izvođenje radova i rezultira značajnim povećanjem troškova izgradnje.
S obzirom da budući radovi zalaze u zone stanovanja, moraju se odvijati u strogo kontrolisanim uslovima uz primenu kompleksnih mera kako bi se u što većoj meri ograničili i/ili eliminisali negativni uticaji na stanovništvo (negativni uticaji na životnu sredinu, buka i dr.), što rezultira značajnim povećanjem troškova, navodi se.
Startovao program podrške malim proizvođačima hrane
NAJISPLATIVIJE ZANIMANJE, a nije IT, malo ljudi izabere ovu profesiju, plata nekoliko hiljada evra
Valuta koju koristi samo jedan grad: Uspešna akcija koja pospešuje domaću proizvodnju (FOTO) (VIDEO)
Takođe, s obzirom da deonica prolazi i zaštićenom zonom vodoizvorišta, odvodnjavanje saobraćajnica je planirano u sistemu kišne kanalizacije gde se kišne vode preko planiranih retenzija skupljaju, na tim mestima prečišćavaju i takve prečišćene vode ispuštaju u kanale, što značajno utiče na povećanje troškova izgradnje.
Ova deonica auto-puta podrazumeva i specifične zahteve i mere za tehnologiju odvijanja saobraćaja u toku izvođenja građevinskih radova, kako bi se u što je moguće manjoj meri umanjio negativan uticaj radova na stanovništvo.
Kako piše u saopštenju Puteva Srbije, u budžetu Srbije za 2019. godinu, koji je rađen u poslednjem kvartalu 2018. godine, bilo je planirano kreditno zaduženje za ovaj projekat kod kineskih banaka u visini od 85 odsto vrednosti projekta, odnosno u iznosu od 60 miliona dolara, a 100 odsto vrednosti projekta od 70,5 miliona dolara odgovara ugovorenoj vrednosti radova.
Hteli sekirama protiv topova: Zašto je ova bitka SRPSKE VOJSKE posebna? (VIDEO)