IMPOZANTAN PROJEKAT: Vučić otvorio autoput od Pirota do Dimitrovgrada (FOTO)
Otvoren istočni krak Koridora
Predsednik Srbije Aleksandar Vucić otvorio je danas autoput od Pirota do Dimitrovgrada u dužini od 30,5 kilometara uz poruku da se neće stati, sve dok se ne ostvari jasan plan i izuzetan cilj - 1200 kilometara autoputeva u Srbiji.
Vučić je rekao da je izuzetno zadovoljan učinjenim:
- Moj osmeh danas ''dug'' je 30,5 kilometara - istakao je Vučić.
VUČIĆ OTVARA KAPIJU EVROPE: Konačno se završava Koridor 10
Kako je rekao, očekuje uskoro i dogovor o autoputu Niš - Pločnik, odnosno o delu trase Niš - Prištrina, kojim ćemo se povezati sa našim narodom na KiM, ali i Albancima u Albaniji, a Niš da postane raskršće svih puteva.
Spojićemo celu Srbiju i napravićemo jasnu celinu od naše zemlje.
- Omogućićemo ljudima iz bilo kog dela zemlje da rade i da budu svoji na svome. To je ono što radimo i gradimo, to su nove investicije, nova radna mesta - poručio je Vučić.
Istakao je da cilj Srbije nikada nije bio da bude odsečena i nerazvijena, već razvijena, bogata i povezana putevima, preko kojih bi svi mogli da dođu kod nas, a mi da vidimo gde idemo.
Predsednik Srbije rekao je da se rezultati političara mere, između ostalog, kilometrima autoputeva, pruga, ali i životnim standardom, te izrazio uverenje da će građani kroz koju godinu "izmeriti" sami da li su vlasti radili ili ne.
Podsetio je da smo decenijama slušali priča o autoputu koji bi spojio Sofiju sa Beogradom i Istanbulom, a ta priča je sada - realnost.
Ukazujući da će ovaj autoput moći da posluži i kao rezervna pista za avione, rekao je da su ogroman posao obavili ljudi koji su, gradeći put, menjali konfiguraciju i pejzaž ovog dela Srbije. Pozvao je građane da dođu u Belu Palanku, Pirot, Babušnicu i sva ostala mesta u istočnoj Srbiji, da vide koliko je naša država lepa.
Autoputem, prema njegovim rečima, uspostavlja se "krvotok" koji će da "hrani" svaki deo naše zemlje, i koji povezuje našu lepu Srbiju, kako niko više ne bi bio odvojen od sveta.
"Svaki novi put je za nas dokaz šta želimo da budemo"
- Dajemo zemlji ono što joj je najviše potrebno za napredak i razvoj. Sve što ljudi budu stvarali ovde, od ćilima i automobilskih guma, sada je za 30 kilometara bliže ostalim delovima Srbije i Evropi - podvukao je Vučić.
Ovaj autoput, prema njegovim rečima je važan za budućnost i ekonomiju, kao i dokaz da možemo da se dohvatimo tako važnog posla.
- Ovo je platila Srbija, njeni građani. Možemo da dobijemo povoljne kredite, ali ovo smo platili, na šta treba da svaki građanin bude ponosan. Put je dokaz šta i koliko možemo, a svaki novi put je za nas dokaz šta želimo da budemo - Evropa po načinu na koji želimo da živimo - naglasio je Vučić.
Ukazao je i na odličan kvalitet otvorenog autoputa i njegove infrastrukture, rekavši da će svako ko njime putuje imati osećaj kao da putuje evropskim autoputevima, a tuneli na njemu su lepši od Švajcarskih.
Vučić: Autoput donosi nove investicije
Najavio je da će biti završen i Koridor 11, da će se spjiti cela Srbija, biti napravljena jedna celina od naše zemlje, povezani svi gradovi.
- Omogućićemo ljudima da iz bilo kog dela zemlje rade bilo gde, mešaju se, uče bilo gde, da budu svoji na svom - rekao je Vučić i dodao da autoput donosi i nove investicije, radna mesta, te da svaki putokaz predstavlja dokaz da znamo gde idemo i kojom brzinom, kao i koliko nam treba do cilja.
- Kada smo krenuli u reforme naš stav je bio da pravi graditelji ne idu tamo gde su putevi prohodni, već gde ih nema. Samo tako možemo graditi puteve - poručio je on.
Istakao je da, kada završimo naše "dugačko putovanje", sav rad i trud, i "Srbija će imati osmeh dugačak 1.200 kilometara".
Zamolio je direktore Koridora i Puteva Srbije da omoguće bolju pristupnu mrežu građanima ovom autoputu.
- Ne radimo puteve da bi ih slikali za televiziju, već da ljudi bolje žive i investitori dođu u ovaj kraj - poručio je Vučić.
Kompleksnost projekta
Na pomenutoj deonici su urađena četiri mosta, isto toliko nadvožnjaka i podvožnjaka, uređeno je korito Nišave i Jerme, korita desetak potoka i pritoka ovih reka, zaštitni zid od buke u selu Činiglavci, kao i dva tunela na obilaznici kod Dimitrovgrada: Progon, dugačak 307 metara u kraćoj cevi i 340 u dužoj, i Pržojina padina, dužine po 1000 metara u svakoj cevi. Oni su opremljeni sa ventilacijom i svetlosnim uređajima. Završeno je i nekoliko desetina kilometara pristupnih puteva i petlji za sela između ova dva grada kao i petlja "Pirot istok".
Zanimljivo je napomenuti i to da je Srbija prvi put posle raspada SFRJ projektnom dokumentacijom predvidela mogućnost da se deo puta iskoristi kao prinudna pista za sletanje aviona. Naime, na predelu između pirotskih sela Vojnegovac i Sukovo u dužini od 2,3 kilometra, ostavljena je mogućnost da se bočna zaštitna ograda i signalizacija uklone kako bi put bio prilagođen sletanju aviona u posebnim situacijama. Ova deonica puta je posebno rađena, pa ne iznenađuje što će čak i kišnica biti prerađena pre ispuštanja u korito Nišave.