ИМПОЗАНТАН ПРОЈЕКАТ: Вучић отворио аутопут од Пирота до Димитровграда (ФОТО)
Отворен источни крак Коридора
Председник Србије Александар Вуцић отворио је данас аутопут од Пирота до Димитровграда у дужини од 30,5 километара уз поруку да се неће стати, све док се не оствари јасан план и изузетан циљ - 1200 километара аутопутева у Србији.
Вучић је рекао да је изузетно задовољан учињеним:
- Мој осмех данас ''дуг'' је 30,5 километара - истакао је Вучић.
ВУЧИЋ ОТВАРА КАПИЈУ ЕВРОПЕ: Коначно се завршава Коридор 10
Како је рекао, очекује ускоро и договор о аутопуту Ниш - Плочник, односно о делу трасе Ниш - Приштрина, којим ћемо се повезати са нашим народом на КиМ, али и Албанцима у Албанији, а Ниш да постане раскршће свих путева.
Спојићемо целу Србију и направићемо јасну целину од наше земље.
- Омогућићемо људима из било ког дела земље да раде и да буду своји на своме. То је оно што радимо и градимо, то су нове инвестиције, нова радна места - поручио је Вучић.
Истакао је да циљ Србије никада није био да буде одсечена и неразвијена, већ развијена, богата и повезана путевима, преко којих би сви могли да дођу код нас, а ми да видимо где идемо.
Председник Србије рекао је да се резултати политичара мере, између осталог, километрима аутопутева, пруга, али и животним стандардом, те изразио уверење да ће грађани кроз коју годину "измерити" сами да ли су власти радили или не.
Подсетио је да смо деценијама слушали прича о аутопуту који би спојио Софију са Београдом и Истанбулом, а та прича је сада - реалност.
Указујући да ће овај аутопут моћи да послужи и као резервна писта за авионе, рекао је да су огроман посао обавили људи који су, градећи пут, мењали конфигурацију и пејзаж овог дела Србије. Позвао је грађане да дођу у Белу Паланку, Пирот, Бабушницу и сва остала места у источној Србији, да виде колико је наша држава лепа.
Аутопутем, према његовим речима, успоставља се "крвоток" који ће да "храни" сваки део наше земље, и који повезује нашу лепу Србију, како нико више не би био одвојен од света.
"Сваки нови пут је за нас доказ шта желимо да будемо"
- Дајемо земљи оно што јој је највише потребно за напредак и развој. Све што људи буду стварали овде, од ћилима и аутомобилских гума, сада је за 30 километара ближе осталим деловима Србије и Европи - подвукао је Вучић.
Овај аутопут, према његовим речима је важан за будућност и економију, као и доказ да можемо да се дохватимо тако важног посла.
- Ово је платила Србија, њени грађани. Можемо да добијемо повољне кредите, али ово смо платили, на шта треба да сваки грађанин буде поносан. Пут је доказ шта и колико можемо, а сваки нови пут је за нас доказ шта желимо да будемо - Европа по начину на који желимо да живимо - нагласио је Вучић.
Указао је и на одличан квалитет отвореног аутопута и његове инфраструктуре, рекавши да ће свако ко њиме путује имати осећај као да путује европским аутопутевима, а тунели на њему су лепши од Швајцарских.
Вучић: Аутопут доноси нове инвестиције
Најавио је да ће бити завршен и Коридор 11, да ће се спјити цела Србија, бити направљена једна целина од наше земље, повезани сви градови.
- Омогућићемо људима да из било ког дела земље раде било где, мешају се, уче било где, да буду своји на свом - рекао је Вучић и додао да аутопут доноси и нове инвестиције, радна места, те да сваки путоказ представља доказ да знамо где идемо и којом брзином, као и колико нам треба до циља.
- Када смо кренули у реформе наш став је био да прави градитељи не иду тамо где су путеви проходни, већ где их нема. Само тако можемо градити путеве - поручио је он.
Истакао је да, када завршимо наше "дугачко путовање", сав рад и труд, и "Србија ће имати осмех дугачак 1.200 километара".
Замолио је директоре Коридора и Путева Србије да омогуће бољу приступну мрежу грађанима овом аутопуту.
- Не радимо путеве да би их сликали за телевизију, већ да људи боље живе и инвеститори дођу у овај крај - поручио је Вучић.
Комплексност пројекта
На поменутој деоници су урађена четири моста, исто толико надвожњака и подвожњака, уређено је корито Нишаве и Јерме, корита десетак потока и притока ових река, заштитни зид од буке у селу Чиниглавци, као и два тунела на обилазници код Димитровграда: Прогон, дугачак 307 метара у краћој цеви и 340 у дужој, и Пржојина падина, дужине по 1000 метара у свакој цеви. Они су опремљени са вентилацијом и светлосним уређајима. Завршено је и неколико десетина километара приступних путева и петљи за села између ова два града као и петља "Пирот исток".
Занимљиво је напоменути и то да је Србија први пут после распада СФРЈ пројектном документацијом предвидела могућност да се део пута искористи као принудна писта за слетање авиона. Наиме, на пределу између пиротских села Војнеговац и Суково у дужини од 2,3 километра, остављена је могућност да се бочна заштитна ограда и сигнализација уклоне како би пут био прилагођен слетању авиона у посебним ситуацијама. Ова деоница пута је посебно рађена, па не изненађује што ће чак и кишница бити прерађена пре испуштања у корито Нишаве.