ODBILI SU DA VAM DAJU NOVAC ZA ROBU KOJU STE VRATILI? Samo u ovim slučajevima nemate pravo da se žalite!
Pogledajte koja prava imate, a da toga možda i niste svesni
Ukoliko spadate u one ljude koji se nikada nisu posvađali sa prodavcem jer nije želeo da vam zameni proizvod koji ste kupili, a kojim niste zadovoljni, spadate u retku grupu srećnika. Danak neobaveštenosti o svojim pravima, platio je skoro svako od nas.
Iako se o pravima potrošača često govori, kupci o njima i dalje malo znaju. Otkrivamo vam koja prava imate kao potrošač u Srbiji, kada robu ne možete vratitit a kada imate pravo da zahtevate povraćaj novca.
Zbog SNEGA u APRILU ovo voće ćemo na PIJACI plaćati PAPRENO
Nova ŠEMA banaka kako da vam uzmu pare: Evo kako vas potkradaju a da toga niste ni svesni!
Ukoliko želite da vratite robu koja je ispravna, ali vam se iz nekog razloga ne dopada ne možete je vratiti. Kako za portal SrbijaDanas.com kaže Goran Papović predsednik Nacionalne organizacije potrošača, zakon je tu vrlo jasan:
- Ako se kupac predomislio, pa mu se roba iz nekog razloga ne dopada ne može da je vrati. Zakon je tu vrlo jasan. U situacijama kada roba nema nikakav objektivni nedostatak ne možete je vratiti. Prodavac nije dužan da vam robu zameni ili vrati novac samo zato što ste se predomislili, odnosno pogrešili u proceni. Ukoliko se ipak odluči da to uradi to je samo njegova dobra volja - kaže nam Papović.
Šta prodavac MORA da uradi
Prodavac je pre svega dužan da na prodajnom mestu vidno istakne obaveštenje o načinu i mestu prijema reklamacija, kao i da obezbedi prisustvo lica ovlašćenog za prijem reklamacija u toku radnog vremena.
Potrošač može da izjavi reklamaciju usmeno na prodajnom mestu gde je roba kupljena, odnosno drugom mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem, odnosno na trajnom nosaču zapisa, uz dostavu računa na uvid ili drugog dokaza o kupovini (kopija računa, slip i sl.)
Ako ste na ovom SPISKU sutra ćete moći da podignete i do 15.000 dinara!
Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno saopšti broj pod kojim je zavedena njegova reklamacija u evidenciji primljenih reklamacija.
Prodavac je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju. Odgovor prodavca na reklamaciju potrošača mora da sadrži odluku da li prihvata reklamaciju, izjašnjenje o zahtevu potrošača i konkretan predlog i rok za rešavanje reklamacije.
Rok ne može da bude duži od 15 dana, odnosno 30 dana za tehničku robu i nameštaj, od dana podnošenja reklamacije.
Ovaj mladić sprema NOVU DIGITALNU revoluciju! Zapamtite ga pre nego što ODE u svet! (FOTO)
Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za rešavanje reklamacija moguće je samo jednom.
Prodavac je dužan da vam obezbedi dve godine od dana kupovine proizvoda pravo na zamenu i popravku robe i bez garancije. Ukoliko ste neki proizvod naručili preko interneta i želite da vratite za to imate 14 dana.
Zatim, ukoliko se dogodi da proizvod ne odgovara prikazanom kvalitetu, prodavac je dužan da potrošaču ponudi zamenu proizvoda, ali potrošač može da zahteva i povraćaj novca.
Ono što mnogi ne znaju jeste da pravo na reklamaciju mogu da ostvare čak i ako izgube fiskalni račun jer su trgovci dužni da čuvaju kopiju fiskalne trake tri godine i na njoj se može utvrditi dan i vreme kupovine ukoliko trgovcu pružite i neki drugi dokaz (slip, izvod sa tekućeg računa i sl.)
Kako je ranije izgledalo
Jedan od razloga zbog kog naši ljudi još uvek nemaju naviku da se bore za svoja potošačka prava zasigurno je i taj što ona do skoro nigde nisu ni bila naznačena. Tek 2002. godine kada je donet savezni Zakon o zaštiti potrošača ova prava su bila objedinjena na jednom mestu, sve do tada elementi zaštite potrošača bili su ugrađeni u pojedine zakonske akte.