ОДБИЛИ СУ ДА ВАМ ДАЈУ НОВАЦ ЗА РОБУ КОЈУ СТЕ ВРАТИЛИ? Само у овим случајевима немате право да се жалите!
Погледајте која права имате, а да тога можда и нисте свесни
Уколико спадате у оне људе који се никада нису посвађали са продавцем јер није желео да вам замени производ који сте купили, а којим нисте задовољни, спадате у ретку групу срећника. Данак необавештености о својим правима, платио је скоро свако од нас.
Иако се о правима потрошача често говори, купци о њима и даље мало знају. Откривамо вам која права имате као потрошач у Србији, када робу не можете вратитит а када имате право да захтевате повраћај новца.
Због СНЕГА у АПРИЛУ ово воће ћемо на ПИЈАЦИ плаћати ПАПРЕНО
Нова ШЕМА банака како да вам узму паре: Ево како вас поткрадају а да тога нисте ни свесни!
Уколико желите да вратите робу која је исправна, али вам се из неког разлога не допада не можете је вратити. Како за портал SrbijaDanas.com каже Горан Паповић председник Националне организације потрошача, закон је ту врло јасан:
- Ако се купац предомислио, па му се роба из неког разлога не допада не може да је врати. Закон је ту врло јасан. У ситуацијама када роба нема никакав објективни недостатак не можете је вратити. Продавац није дужан да вам робу замени или врати новац само зато што сте се предомислили, односно погрешили у процени. Уколико се ипак одлучи да то уради то је само његова добра воља - каже нам Паповић.
Шта продавац МОРА да уради
Продавац је пре свега дужан да на продајном месту видно истакне обавештење о начину и месту пријема рекламација, као и да обезбеди присуство лица овлашћеног за пријем рекламација у току радног времена.
Потрошач може да изјави рекламацију усмено на продајном месту где је роба купљена, односно другом месту које је одређено за пријем рекламација, телефоном, писаним путем, електронским путем, односно на трајном носачу записа, уз доставу рачуна на увид или другог доказа о куповини (копија рачуна, слип и сл.)
Ако сте на овом СПИСКУ сутра ћете моћи да подигнете и до 15.000 динара!
Продавац је дужан да потрошачу изда писану потврду или електронским путем потврди пријем рекламације, односно саопшти број под којим је заведена његова рекламација у евиденцији примљених рекламација.
Продавац је дужан да без одлагања, а најкасније у року од осам дана од дана пријема рекламације, писаним или електронским путем одговори потрошачу на изјављену рекламацију. Одговор продавца на рекламацију потрошача мора да садржи одлуку да ли прихвата рекламацију, изјашњење о захтеву потрошача и конкретан предлог и рок за решавање рекламације.
Рок не може да буде дужи од 15 дана, односно 30 дана за техничку робу и намештај, од дана подношења рекламације.
Овај младић спрема НОВУ ДИГИТАЛНУ револуцију! Запамтите га пре него што ОДЕ у свет! (ФОТО)
Уколико продавац из објективних разлога није у могућности да удовољи захтеву потрошача у року који је договорен, дужан је да о продужавању рока за решавање рекламације обавести потрошача и наведе рок у коме ће је решити, као и да добије његову сагласност, што је у обавези да евидентира у евиденцији примљених рекламација. Продужавање рока за решавање рекламација могуће је само једном.
Продавац је дужан да вам обезбеди две године од дана куповине производа право на замену и поправку робе и без гаранције. Уколико сте неки производ наручили преко интернета и желите да вратите за то имате 14 дана.
Затим, уколико се догоди да производ не одговара приказаном квалитету, продавац је дужан да потрошачу понуди замену производа, али потрошач може да захтева и повраћај новца.
Оно што многи не знају јесте да право на рекламацију могу да остваре чак и ако изгубе фискални рачун јер су трговци дужни да чувају копију фискалне траке три године и на њој се може утврдити дан и време куповине уколико трговцу пружите и неки други доказ (слип, извод са текућег рачуна и сл.)
Како је раније изгледало
Један од разлога због ког наши људи још увек немају навику да се боре за своја потошачка права засигурно је и тај што она до скоро нигде нису ни била назначена. Тек 2002. године када је донет савезни Закон о заштити потрошача ова права су била обједињена на једном месту, све до тада елементи заштите потрошача били су уграђени у поједине законске акте.