STIŽE POMOĆ DRŽAVE UGOSTITELJSKO-TURISTIČKOM SEKTORU: Moć domaćeg turizma je ogromna
Država će pomoći turizmu i ugostiteljstvu početkom 2021.
Ova godina neće biti laka za ugostiteljsko-turistički sektor, ali država je spremna da pomogne na sve načine da se on održi, rekla je Tanjugu ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić najavljujući da će ta pomoć stići već u prvom kvartalu 2021.
SREĆA U NESREĆI: Korona nam je donela i nešto dobro - nužnost je građane Srbije navela na jedan korak
DA LI ZNATE KOJA JE NAJSKUPLJA NEKRETNINA NA SVETU? Nekada se tu nalazila bašta sa dudovima
Kako su Rusi uveli radnu nedelju od pet dana: Odjednom se fabričke mašine nisu čule nedeljom!
- Karakteristično je da je to i najfleksibilniji sektor koji se najbrže oporavlja. Mi smo u avgustu i septembru to imali priliku da vidimo. Čim je došlo do malog zatišja pandemije, imali smo odmah porast broja turista, u avgustu za 25 odsto, a u septembru za devet odsto - navela je ministarka.
Dodala je da će država pomoći turističko-ugostiteljskoj privredi da prevaziđe probleme u prva tri meseca 2021. godine.
- I onda zaista očekujemo da se krene sa stabilizacijom tržišta da bismo krajem godine mogli da kažemo kako imamo mnogo bolju situaciju i možda po prvi put značajniji rast - ocenila je Matić.
Da bismo se vratili na period 2019. godine, koja je bila rekordna, moraćemo da sačekamo 2024. godinu, očekuje ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija. Smatra da sledeće godine treba više poraditi na izgradnji turističke infrastrukture.
- Jako važna lekcija koja je naučena tokom pandemije je da domaćeg turistu i domaći turizam ne treba potcenjivati, da je moć tog domaćeg turiste ogromna, da je naša turističko-ugostiteljska privreda preživela ovu najtežu godinu u posleratnoj istoriji naše zemlje zahvaljujući domaćem turisti, i u tom smislu moramo se više fokusirati na razvoj domaće turističke privrede, na razvoj naše turističke infrastrukture - kaže Matić.
Podsetila je da je za te potrebe u budžetu za 2021. planirano 600 miliona dinara, kao i sredstva za 100.000 vaučera.
- Radićemo i na rebrendiranju Srbije, i moramo da razmišljamo o postkovid periodu kada treba da se vratimo na tržište Evrope i na svetsko tržište. Ne smemo da mukom stečeno mesto izgubimo, a neće biti lako u postkovid periodu, zato što će konkurencija biti nemilosrdna - kazala je ministarka.
Dodaje da tu, pre svega, misli na velike turističke destinacije, kao što su Francuska i Italija.
Matić očekuje da će u 2021. i tokom naredne dve godine biti u prvom planu domaći i regionalni turizam, odnosno mesta koje ljudi mogu da posete automobilom.