СТИЖЕ ПОМОЋ ДРЖАВЕ УГОСТИТЕЉСКО-ТУРИСТИЧКОМ СЕКТОРУ: Моћ домаћег туризма је огромна
Држава ће помоћи туризму и угоститељству почетком 2021.
Ова година неће бити лака за угоститељско-туристички сектор, али држава је спремна да помогне на све начине да се он одржи, рекла је Танјугу министарка трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић најављујући да ће та помоћ стићи већ у првом кварталу 2021.
СРЕЋА У НЕСРЕЋИ: Корона нам је донела и нешто добро - нужност је грађане Србије навела на један корак
ДА ЛИ ЗНАТЕ КОЈА ЈЕ НАЈСКУПЉА НЕКРЕТНИНА НА СВЕТУ? Некада се ту налазила башта са дудовима
Како су Руси увели радну недељу од пет дана: Одједном се фабричке машине нису чуле недељом!
- Карактеристично је да је то и најфлексибилнији сектор који се најбрже опоравља. Ми смо у августу и септембру то имали прилику да видимо. Чим је дошло до малог затишја пандемије, имали смо одмах пораст броја туриста, у августу за 25 одсто, а у септембру за девет одсто - навела је министарка.
Додала је да ће држава помоћи туристичко-угоститељској привреди да превазиђе проблеме у прва три месеца 2021. године.
- И онда заиста очекујемо да се крене са стабилизацијом тржишта да бисмо крајем године могли да кажемо како имамо много бољу ситуацију и можда по први пут значајнији раст - оценила је Матић.
Да бисмо се вратили на период 2019. године, која је била рекордна, мораћемо да сачекамо 2024. годину, очекује министарка трговине, туризма и телекомуникација. Сматра да следеће године треба више порадити на изградњи туристичке инфраструктуре.
- Јако важна лекција која је научена током пандемије је да домаћег туристу и домаћи туризам не треба потцењивати, да је моћ тог домаћег туристе огромна, да је наша туристичко-угоститељска привреда преживела ову најтежу годину у послератној историји наше земље захваљујући домаћем туристи, и у том смислу морамо се више фокусирати на развој домаће туристичке привреде, на развој наше туристичке инфраструктуре - каже Матић.
Подсетила је да је за те потребе у буџету за 2021. планирано 600 милиона динара, као и средства за 100.000 ваучера.
- Радићемо и на ребрендирању Србије, и морамо да размишљамо о постковид периоду када треба да се вратимо на тржиште Европе и на светско тржиште. Не смемо да муком стечено место изгубимо, а неће бити лако у постковид периоду, зато што ће конкуренција бити немилосрдна - казала је министарка.
Додаје да ту, пре свега, мисли на велике туристичке дестинације, као што су Француска и Италија.
Матић очекује да ће у 2021. и током наредне две године бити у првом плану домаћи и регионални туризам, односно места које људи могу да посете аутомобилом.