U SRBIJU STIŽU I RUSI: Otvara se lanac novih marketa sa cenama ispod proseka, poznato kada počinje sa radom
Na srpskom tržištu je planirano otvaranje najmanje 100 marketa prosečne površine od 1.000 kvadrata.
Ruski diskontni lanac "Svetofor", koji je u evropskim zemljama poznat pod brendom MERE, počinje sa radom na srpskom tržištu, a za manje od mesec dana potrošači će moći da se snabdevaju u njihovim prvim marketima.
POČINJE LITIJUMSKA GROZNICA: Najtraženiji metal na svetskom tržištu iskopavaće se i kod nas?
VELIKE IZMENE STUPAJU NA SNAGU: Vožnja taksijem biće potpuno drugačija, cenovnik ne određuje taksimetar
SJAJNE VESTI I NOVA RADNA MESTA: Vučić na polaganju kamena temeljca za izgradnju farbike Tojo tajers u Inđiji
Već su u pripremi i najkasnije do sredine januara biće otvoreni prodajni objekti u Batajnici, Kruševcu i Subotici, tokom februara u Kraljevu i Vršcu, a do kraja aprila i početka maja planirano je da počne da radi ukupno 15 prodavnica u našoj zemlji.
Ovo kaže ministarka trgovine Tatjana Matić, ističući da je Ministarstvu to potvrđeno u Trgovinskom predstavništvu Ruske Federacije.
- Činjenica da u Srbiju dolazi jedan od najvećih diskontnih lanaca u Rusiji je samo još jedna potvrda da je naše tržište maloprodaje među perspektivnijim u regionu - naglašava Matićeva.
- Dolazak još jednog velikog trgovca će povećati konkurenciju na tržištu maloprodaje i uticati na modernizaciju trgovinske mreže - napominje ona.
Jedan od najvećih diskontera
MERE je deo grupe "Svetofor", koji je jedan od najvećih diskontnih ruskih lanaca. Osnovan je 2009. godine. Više od 2.500 prodavnica "Svetofor" ima u Rusiji, Belorusiji i centralnoj Aziji. Brend MERE, što prevedno znači jednostavno, prisutan je u Evropi od 2017. godine, kada je kompanija registrovana u Rumuniji, a prve prodavnice su otvorene godinu dana kasnije. Kao diskontni lanac, osim u toj zemlji, posluju i u Nemačkoj, Poljskoj, Litvaniji i Ukrajini. Otvorili su i kancelarije za nabavku robe u Bugarskoj, Italiji, Španiji i Grčkoj, gde planiraju da prošire svoju mrežu.
Kako je najavljeno polovinom avgusta iz ogranka ove ruske kompanije u Beogradu, na srpskom tržištu je planirano otvaranje najmanje 100 marketa prosečne površine od 1.000 kvadrata.
Tada su naveli da će njihove cene biti niže za 20 odsto od prosečnih, kao i da planiraju da rade direktno sa proizvođačima, sa strogom kontrolom kvaliteta i niskom trgovačkom maržom.
Mladen Alfirović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, ističe da njihovo udruženje snažno podržava dolazak svake konkurencije. To je, kako navodi, dobra vest za potrošače, jer obezbeđuje bolje uslove za kupovinu u smislu kvalitetnije robe i pristupačnijih cena.
Brend MERE se promoviše pod sloganom - samo najniže cene svakoga dana. Kada su u januaru prošle godine ušli na nemačko tržište, potražnja je bila tako velika da su rasprodali sve zalihe robe u prvoj sedmici nakon otvaranja i zbog toga su morali prodavnicu u Lajpcigu da privremeno zatvore.
Nemački mediji su tada prenosili mišljenje potrošača o ruskom diskontnom lancu, koji su isticali da je to dobra jeftina alternative, kao i da može da se obavi kompletna nedeljna nabavka po relativno niskim cenama.