Beograd dobija DVE NOVE TRAMVAJSKE LINIJE!
Gradski prevoz će narednih godina pretrpeti tektonske promene, prve rokade uslediće već 1. januara 2016. godine.
Čuveni "krug dvojke", posle najavljenih promena u javnom gradskom prevozu koje bi trebalo da stupe na snagu najkasnije 1. januara naredne godine, biće sužen, pa će umesto do Vukovog spomenika, "granicu" imati kod Pravnog fakulteta. Ovo je, međutim, samo jedna od mnogobrojnih promena koju su predvideli stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu.
Plan razvoja mreže linija javnog prevoza zamišljen je u tri faze. Prva ne zahteva finansijska ulaganja i praktično bi se mogla primeniti već od 1. septembra, a prema njoj Beograd bi trebalo da ima 11 tramvajskih, sedam trolejbuskih, 121 autobusku i jednu liniju gradske železnice.
Uspinjača
U poslednjoj trećoj fazi zamišljeno je i da se plato od Ekonomskog fakulteta do Terazijskog platoa poveže na moderniji i praktičniji način, pokretnim stepenicama ili uspinjačama.
U ovom periodu predviđeno je uvođenje dve nove tramvajske linije - 4 i 11. Prva bi saobraćala od Banjice do Tašmajdanskog parka i zapravo će biti zamena za 14, koja je vozila do Ustaničke ulice, dok je 11 stara linija koja je pre izvesnog vremena ukinuta, a sada je ponovo oživljavaju i povezivaće Kalemegdan sa Novim Beogradom.
Žitelje Zemun Polja sigurno će da uznemiri vest o ukidanju autobusa 704 kojim su stizali do Zelenog venca. Ipak ostaje im 707, a dobijaju i 35 kojoj će trasa biti produžena. Umesto do Trga republike, vozila sa ovom oznakom će voziti na trasi od Lešća do Zemun Polja.
Izmeštanje okretnice iz centra
Druga faza može biti primenjena već u prvoj polovini 2016. i podrazumeva 11 tramvajskih, sedam trolejbuskih, 119 autobuskih i dve linije gradske železnice. Planirano je izmeštanje tri terminusa iz centra - Studentski trg, Trg republike i Glavna železnička stanica, dok bi Zeleni venac i Birčaninova bili rasterećeni. Nove okretnice biće Blok 72, Blok 58, Viline vode, Mostar, Resnik...
Do Mirijeva će osim 27 i 20 voziti nova linija 36, koja će ovaj deo Zvezdare spojiti sa naseljem Kumodraž, a na uobičajenoj putanji ostaje i 46. Novu rutu dobija i "pedesetpetica" koja će ubuduće ići od Zvezdare do Cerak vinograda, a ne Železnika.
Izmene će pretrpeti i 711, koja će umesto od Ugrinovaca do Pohorske ići do Novog bežanijskog groblja.
Efekat svih primenjenih mera trebalo bi da dovede do ubrzanja gradskog prevoza za 4,4 odsto.
Tramvaj od Mirijeva do Vidikovca
Treća faza predviđa razvoj mreže linija do 2020. godine, bez učešća metroa. Tramvajski podsistem bi se proširio do Mirijeva, Vidikovca i Bežanijske kose, trolejbusi bi dosezali do Cerak vinograda, a promene bi pretrpeo i autobuski podsistem: tako bi 23 išla od Karaburme do Petlovog brda, 27 od Novog Beograda do Mirijeva, 30, 46 i 59 bi okretali na Mostaru, 31 na Slaviji.