Београд добија ДВЕ НОВЕ ТРАМВАЈСКЕ ЛИНИЈЕ!
Градски превоз ће наредних година претрпети тектонске промене, прве рокаде уследиће већ 1. јануара 2016. године.
Чувени "круг двојке", после најављених промена у јавном градском превозу које би требало да ступе на снагу најкасније 1. јануара наредне године, биће сужен, па ће уместо до Вуковог споменика, "границу" имати код Правног факултета. Ово је, међутим, само једна од многобројних промена коју су предвидели стручњаци са Саобраћајног факултета у Београду.
План развоја мреже линија јавног превоза замишљен је у три фазе. Прва не захтева финансијска улагања и практично би се могла применити већ од 1. септембра, а према њој Београд би требало да има 11 трамвајских, седам тролејбуских, 121 аутобуску и једну линију градске железнице.
Успињача
У последњој трећој фази замишљено је и да се плато од Економског факултета до Теразијског платоа повеже на модернији и практичнији начин, покретним степеницама или успињачама.
У овом периоду предвиђено је увођење две нове трамвајске линије - 4 и 11. Прва би саобраћала од Бањице до Ташмајданског парка и заправо ће бити замена за 14, која је возила до Устаничке улице, док је 11 стара линија која је пре извесног времена укинута, а сада је поново оживљавају и повезиваће Калемегдан са Новим Београдом.
Житеље Земун Поља сигурно ће да узнемири вест о укидању аутобуса 704 којим су стизали до Зеленог венца. Ипак остаје им 707, а добијају и 35 којој ће траса бити продужена. Уместо до Трга републике, возила са овом ознаком ће возити на траси од Лешћа до Земун Поља.
Измештање окретнице из центра
Друга фаза може бити примењена већ у првој половини 2016. и подразумева 11 трамвајских, седам тролејбуских, 119 аутобуских и две линије градске железнице. Планирано је измештање три терминуса из центра - Студентски трг, Трг републике и Главна железничка станица, док би Зелени венац и Бирчанинова били растерећени. Нове окретнице биће Блок 72, Блок 58, Вилине воде, Мостар, Ресник...
До Миријева ће осим 27 и 20 возити нова линија 36, која ће овај део Звездаре спојити са насељем Кумодраж, а на уобичајеној путањи остаје и 46. Нову руту добија и "педесетпетица" која ће убудуће ићи од Звездаре до Церак винограда, а не Железника.
Измене ће претрпети и 711, која ће уместо од Угриноваца до Похорске ићи до Новог бежанијског гробља.
Ефекат свих примењених мера требало би да доведе до убрзања градског превоза за 4,4 одсто.
Трамвај од Миријева до Видиковца
Трећа фаза предвиђа развој мреже линија до 2020. године, без учешћа метроа. Трамвајски подсистем би се проширио до Миријева, Видиковца и Бежанијске косе, тролејбуси би досезали до Церак винограда, а промене би претрпео и аутобуски подсистем: тако би 23 ишла од Карабурме до Петловог брда, 27 од Новог Београда до Миријева, 30, 46 и 59 би окретали на Мостару, 31 на Славији.