Elektronska banka - magnet za klijente
Samo tri nedelje otkako u Srbiji postoji prva onlajn banka za mobilna plaćanja, te usluge koristi već šest i po hiljada klijenata. Mobilno bankarstvo nudi mogućnost za uštede i smanjenje kamata.
Srbija je prva zemlja u regionu koja ima takvu banku za koju nisu potrebni klasični šalteri i u koju je uloženo 40 miliona evra.
U Telenor banci kažu da se niži troškovi poslovanja mogu odraziti na manje marže pa su klijenti uglavnom stranci koji vode računa o svakoj pari, kao i mlađe osobe.
Bez obzira na provizije koje postoje i za tu vrstu bankarstva potreban je još i pametan telefon, kao i troškovi pristupa internetu.
Procenat korišćenja pametnih mobilnih telefona iz godine u godinu je sve veći i veći. I ono što su pokazatelji statističkog zavoda je da je to jedina roba koja iz godine u godinu pokazuje rast prodaje, kaže Miloš Polovina iz Telenor banke.
Poslovne banke su visoke kamate najčešće pravdale visokim rizikom i troškovima poslovanja i materijalnim troškovima za otvaranje ekspozitura čuvanje i prenos novca. Kako mobilno bankarstvo ne zahteva takve troškove, nudi mogućnost za uštede i smanjenje kamata, prenosi RTS.
U bankarskom sistemu Srbije u odnosu na poslednjih pet godina manje radi oko 4.000 ljudi. Iako je obim posla smanjen zbog krize procenat elektronskog plaćanja je sve veći.
Pogledajte i:
- Može li banka da stane u džep?
- Kartica, kredit ili ček - pitanje je sad?
- MALI BIZNIS, VELIKA NADA - preduzetništvo u krizi?