UPORAN U MAZOHIZMU: Fiat gubi 10.000 dolara na svakom 500e
Uprkos gubicima, torinska firma nastavlja proizvodnju električnog modela.
Zvanično predstavljen svetu u Los Anđelesu 2012, Fiat 500e nastavlja se na prethodni Fiat Elettra. Entuzijazam koji u svetu vlada prema vozilima na električni pogon ipak nije doprineo punijoj kasi firme koju je 1899. osnovao Đovani Anjeli.
LEPOTAN: VW otkrio skice novog Passata
Fisker bi da parira Tesli
Mercedes odustao od modela X klase
Troškovi stalnog usavršavanja i proizvodnje automobila koji su prijateljski naklonjeni prema životnoj sredini daleko su viši od onih za vozila koja sagorevaju naftne derivate, pa su i gubici Fiata veći od planiranih. Za čak 30 posto premašen je prvobitni proračun, pa jedan 500e košta Fiat 10.000 dolara više nego što se zaradi prodajom.
- I uz sve subvencije koje dobijemo, po jednom 500e gubimo oko 10.000 dolara. Ako bismo ga pravili u većem obimu, bio bi to ekstremni mazohizam - rekao je Serđo Markione, izvršni direktor Fiata i Chrysler grupe u kojoj je torinska firma većinski deoničar.
Ipak, veliki gubici ne znače kraj strujnog 500e. Naprotiv. Budući da mnoge vlade u svetu podstiču produkciju elekričnih vozila, ona će i dalje izlaziti iz proizvodnih pogona na drumove. Za Fiat je svakako najvažnija politika američke vlade jer se 500e proizvodi i prodaje u Sjedinjenim Državama.
Fiat 500e pokreće trofazni sinhroni elektromotor snage 111 "konja" ili ti 83 kW, dok akumulator ima kapacitet od 24 kWh. Najveća brzina je 137 km/č, a autonomija kretanja je 140 km.